A
avslutat medlemskap
Man får aldrig hindra ägaren eller vara till men för ägarens verksamhet, ja så står det iallafall i länstyrelsens regler.Och inte om ägaren använder den eller behöver använda den själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får aldrig hindra ägaren eller vara till men för ägarens verksamhet, ja så står det iallafall i länstyrelsens regler.Och inte om ägaren använder den eller behöver använda den själv.
Jag tror att det finns egna agendor där vissa har blivit bortmotade från platser där de vill vara.Det är bara väldigt fula antydanden om att jag skulle vara oärlig.
Jag tror att det finns egna agendor där vissa har blivit bortmotade från platser där de vill vara.
Därav att det blir så ilsket.
Jag tror att det finns egna agendor där vissa har blivit bortmotade från platser där de vill vara.
Därav att det blir så ilsket.
Ja vi med "stora gods" är minsann de stora jävlarna...
Så detta med Östersjön, ligger stället längst ut på en udde utan nåt annat vid sidanav?
Människor som är ovana vid att äga mark är ofta de värsta vad gäller att dela med sig.Det intressanta är att vid de större godsen är det ofta mindre problem, men gårdar och stugor i områden där var och en har egen brygga är det värre.
Varvet behöver inte vara aktivt i dagsläget, det ligger ju på en industritomt och på en sådan har allmänheten inte tillträde då det just är,,,,,,,,en industritomt.Jag vet inte vad som krävs för att få sätta upp en sådan skylt, men om varvet är tillräckligt aktivt kanske det kan vara något att sätta på er grind.
Ingen inklusive jag har påstått att allemansrätten gäller tomter. Var har du fått det ifrån? Det är ett högst märkligt ifrågasättande när vi diskuterat tomtgränsen för att avgöra var Allemansrätten gäller och inte gäller. Citera mig gärna där jag påstår att allemansrätten omfattar tomter. Eller nej, du lär bara hitta motsatsen.Allemansrätten gäller inte tomtmark. För att vara en viktig fråga har du uppenbarligen väldigt dålig koll och har tydligen helt ignorerat det jag skrivit tidigare i tråden. Det råder inte allemansrätt på vår tomt. Jag känner mig skyldig att svara eftersom du gång på gång kommer med felaktigheter och märkliga ifrågasättanden.
Ingen inklusive jag har påstått att allemansrätten gäller tomter. Var har du fått det ifrån? Det är ett högst märkligt ifrågasättande när vi diskuterat tomtgränsen för att avgöra var Allemansrätten gäller och inte gäller. Citera mig gärna där jag påstår att allemansrätten omfattar tomter. Eller nej, du lär bara hitta motsatsen.
Med tanke på att många vägar går genom gårdar och här är den första gång jag sett någon hävda att det är en annan väg som börjar på andra sidan gården förstår jag att en del misstror det. Just på din gård, om jag minns rätt så vill jag dock hålla med dig, minns jag inte fel så är det tämligen uppenbart. Alla uppfattar saker olika, det kan vara till hjälp att få ett opartiskt uttalande i frågan.Men det betyder väl inte att man måste trampa runt på andras tomt för det?
Tomt är där man bor, kan jag komma och sätta mig i din soffa i sådana fall och titta på din storbilds-TV?
Orsaken är ju att det är bekvämare att gå där någon annan har snöröjt eller skött vägen, men den är fortfarande en infart trots att det finns en från varje håll.
Och nej, det finns ingen hävd på den vägen utan den går över tomten.
Det går utan vidare att gå runt på stallets baksida, jag har lämnat en gata mellan vinterhagen och en sommarhage där man kan komma fram.
Men då så måste man ju ut i skogen.
Du klarar inte att se på saken mer generellt uppenbarligen?Stranden ligger på tomten och det är stranden du själv yrar om i samband med allemansrätten.
Det vi debatterat är dock gränsdragningen. Det är inte alltid uppenbart och aldrig det faktum du tar upp.Ang, bryggor och stränder, man FÅR lägga till vid annans brygga tillfälligt och även använda den för bad tex. men ENDAST om den ligger utanför tomt och inte är synlig från huset. En brygga eller strand som ligger på privat tomtmark hör inte till allemansrätten, har aldrig hört till allemansrätten och KOMMER aldrig att innefattas i allemansrätten. Punkt!
Du klarar inte att se på saken mer generellt uppenbarligen?
Vi har noll chans att här avgöra hur det är hos dig, men jag lovar att många påstått detsamma utan att ha rätt och andra har givetvis rätt i frågan.
Det är just därför jag hänvisar till myndigheterna om det uppstår meningsskiljaktigheter. Jag har för femtioelfte gången inte uttalat mig om ditt specifika fall. Är det så svårt att ta in det?
Med tanke på att många vägar går genom gårdar och här är den första gång jag sett någon hävda att det är en annan väg som börjar på andra sidan gården förstår jag att en del misstror det.
Det "börjar" inte en annan väg på andra sidan. Det finns en annan väg, med en helt annan infart från den större trafikerade vägen. Här är fortfarande återvändsgata. Det är inte hjärnkirurgi.
Tråden handlar om det folk diskuterar, du äger inte den. Det är så gott som inga trådar som bara behandlar det trådskaparen vill.Men jag struntar väl fullkomligt i hur det fungerar "generellt"? Tråden handlar om min tomt. Inget annat. Jag har cirka tusen gånger nu påpekat att stranden tillhör tomten. All annan information blir då helt överflödig men ändå fortsätter du. Jag har citerat myndigheter, men inte ens det duger.