Stridsgrisen Diesel

Sv: Stridsgrisen Diesel

Han är både klok och snäll, jag lovar :) Ja, hans färg är faktiskt kanonfin. Guldaktig på något sätt.

Verkligen jättefin! Skulle jag köpa Staff istället för Amstaff hade jag velat ha en av hans typ :) Precis så som jag vill att en Staff ska se ut!

(Jag har ju en Staff hemma, omplacering på 5 år, men hon är inte alls av samma typ. Är högställd, rätt slank i hela sin kroppsbyggnad, nätt huvud etc. Fast hon är förstås fin hon med :love: )

Tack, Diesel blir mallig här bakom ;)
Han är av en väldigt god typ, tack vare dom fina linjerna som ligger bakom honom. Vad är det för liten donna du har hemma då?

Klart du ska ha staff OCKSÅ, mycket behändigare storlek ju :angel: Det kommer Diesel-valpar någon gång i framtiden :D

Min lilla tjej kommer från Hunnestaff, så hon är av en väldigt.. Hmm.. Sportig typ. Eller hur man nu ska beskriva det.
Hon är verkligen världens goaste! Hänger med på allt, går alltid lös, älskar alla, lugn och trygg.

Njae, jag ska nog inte skaffa någon mer Staff :p Jag har tänkt satsa på uppfödning av Amstaff i framtiden, så jag får nog utöka den populationen här hemma :D Det blir förvisso inte förrän min son är äldre (1½ år), men jag har ju redan 3 hundar hemma ;)

Du kan ställa mig i kö på en gång. ;)
Hurdana amstaffar vill du ha? Väldigt arbetande?

Fy satans va musklad den killen var!

Mycket hård träning, eller ligger det i hans natur?

/Tobbe

Gud vilka härliga bilder. Har du tagit dom själv??

Tack! :)
Jajjemen, alla är tagna av mig.

Nozer skrev:
Fy satans va musklad den killen var!

Mycket hård träning, eller ligger det i hans natur?

/Tobbe

Haha, ja han är lite halvkrallig :D
Det är både träning och fallenhet för muskelbyggandet som ligger bakom.

Nja, jag vill ju inte få fram några brukshundar såklart, men jag gillar den typen som Benjamin är av! Han är aktiv, alert och ÄLSKAR att få använda sin kropp. Han är mycket mer fysisk än psykisk, så att säga.

Så definitivt mer arbetande än en sällskapshund (Du fattar vad jag menar..), men ingen brukshund. Jag gillar inte alls dom Amstaffarna jag träffat, som bara latar sig.. En terrier är ju en terrier! Dom ska vara lite "på" och vilja jobba.

Sen vill jag behålla typen som jag har hemma nu;
1
2
3

Jag hoppas verkligen att jag får en chans att använda honom i avel! Men jag ska som sagt inte starta upp min uppfödning förrän senare. Det blir för mycket, i mitt tycke, med småbarn och att satsa helhjärtat på det.
Men jag lovar att ringa dig när det kommer små puppisar ;)

Åååh vad fin och söt han var! :love:
Tycker mycket bättre om staffar än amstaff. Staffar brukar jag se en hel del av på agilitytävlingar också. Verkar vara jättetrevliga hundar!

Låter precis som det jag vill ha. Inte några latmaskar, men inte brukshundar heller.

Staffarna kommer alltid vara nr 1 för mig, men jag kan absolut tänka mig en amstaff. Dels för att jag gillar storleken och dels för att de (som jag träffat iaf) är lite följsammare.

En kompis har en amstaff, man får en HELT annan kontakt med honom än med Selma. Lite mer fokus på nåt sätt, även om Selma också är jätteduktig. Fast nu har jag ju varken många amstaffar eller staffar att jämföra med men jag har fått den uppfattningen att det är en liten skillnad där.

Och Benjamin är ju jättefin :love: (o gud vad stor valpen har blivit, såg honom där i bakgrunden :eek:)

Hihi ja, valpen växer så det knakar :D Han är om Benjamin på höjden nu, visserligen bara med 1 cm men det lär inte dröja länge innan han är myyycket större. Knappa 10 kg kvar innan han är om på vikten också ;) 14 veckor blev han i fredags..

Jag SKA ha en valp efter Benni, hur det än måste lösas! Jag älskar dom linjerna bakom honom, det är samma typ av hundar som jag vill ha i min uppfödning. Benni-linjer + några nya spännande linjer från utlandet.. Sicken fantastisk kombination det lär bli :love:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka