Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dundret skrev:Du kan stretcha ryggmuskulaturen genom att trycka eller dra fingrarna under magen på hästen, då ska hästen höja ryggen. Visa hästar höjer ordentligt och ser ut som en ballong med sänkt huvud (som min), vissa vill inte alls eller höjer knappt 1 cm.
Håll sedan kvar fingrarna under magen och låt hästen ha ryggen höjd i 5-10 sekunder till att börja med. Sen kan man öka till 20-30 sekunder.
Här kan man inte göra fel, så det är inte skadligt.
Det kan även funka som "situps" för magmuskulaturen.
axel skrev:Det var ett fult ÖK du har ritat Fniss
Kardinal skrev:Det var smart, tack för tipset
Dundret skrev:Bakbenen kan du vad jag kommer ihåg stretcha på 5 olika sätt.
Du kan ta bakbenet fram mot frambenet framför - strechar säte och baklåret
Du kan ta det snettfram mot det motsatta frambenet - stretchar yttersidan av låret
Du kan ta det rakt bak - stretchar lårmusklerna som hästen använder för att böja benet
du kan lyfta det upp genom att ha armen ovanför hasen - stretchar lårmusklerna som hästen använder för att sträcka benet
Du kan hålla runt hasen och lyfta låret ut mot sidan - stretchar insidan av låret och gymnastiserar länden.
Dundret skrev:Jag tycker nog du ska höja frambenet lite på den bilden du ritat, då stretchar det bakrebogpartiet, yttliga ryggmuskulaturen och frambenet.
Men sen beror det på, hur mkt hästen är villig att lyfta i början.