Sv: Stretchar

Ja. Har fått ett strechprogram "sytt" för min häst av hästmassören (som har stor insikt i hur jag rider och tränar och känner hästen väl).

/Malin

Önskar att jag vore bättre på att göra det, blir inte så ofta tyvärr, ibland efter hårdare ridpass...:smirk:

ja jag stretchar min häst han börjar bli lite gammal o behöver sträcka lite på sig:)
man vet juh att när man själv jobbat hårt (ute o sprungit el så) så e de skönt att stretcha för att slippa att ha ont åså sen :)

MVH /Ako

Om det varit ett krävande pass alltid, inte om bara skrittur eller något sådant normalt sett.

när jag stretchar min fram så slappnar han av o hjälper till, men jag orkar inte hålla benet uppe då, det blir ju så himla tungt så jag stretchar fram genom att sträcka ut benet men att han har det i marken.

Kan ngn kunnig svara på om det egentligen blir ngn effektiv stretch av det?

Jag stretchar min polle efter ridpassen. Vet att man inte ska göra det om man ridit mindre än 20 minuter!

Ja det gör jag och jag masserar henne regelbundet oxå, hon får lätt spänningar....

Jag läser till massör, det är mkt intressant.

Stoet stretchar jag efter arbete, alltså även om vi har varit ute och tömkört i skogen. Hon älskar det.
Valacken stretchar jag efter hårda pass.

Bakbenen stretchas 1-2 ggr om dagen. Han har haft lite ryggproblem så jag blev rekommenderad att göra bla det av en equiatriker.

Equine skrev:
när jag stretchar min fram så slappnar han av o hjälper till, men jag orkar inte hålla benet uppe då, det blir ju så himla tungt så jag stretchar fram genom att sträcka ut benet men att han har det i marken.

Kan ngn kunnig svara på om det egentligen blir ngn effektiv stretch av det?

putteliputt

Wiiie skrev:
Hej! Stretchar du din häst?

Det är en sak som jag är väldigt noggran med, jag strätsar alltid efter jag ridit, jag har olika övningar som en Equterapet har vissat, min mamam är utbildad masör också, så hon brukar massera ponnyerna, dom älskar det :P

ja alltid efter ridning eller annat arbete där han blivit riktigt uppvärmd.
Massören har visat mig vilken stretchning som är bra för han, sen stretchar jag också på andra sätt om det behövs.

Nej det händer faktiskt inte ofta men ska vara mer noga med det nu då hästen och hennes muskler och allt mår bra av det.

Panikie skrev:
Det är en sak som jag är väldigt noggran med, jag strätsar alltid efter jag ridit, jag har olika övningar som en Equterapet har vissat, min mamam är utbildad masör också, så hon brukar massera ponnyerna, dom älskar det :P

Bra me en mamma som är massör! Jag har tagit ut en massör som masserar hästarna! :smirk:

Det beror på. Efter en skrittur så gör jag väll oftast inte det.
Men efter ett lite hårdare pass när jag krävt mer och som varit mer ansträngande för henne gör jag det.

Valacken stretchar jag ofta då han haft en muskelinflammation i ena armhålan, damen stretchas efter hårdare ansträngning men masseras ofta över korset då hon varit låst där. :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha en baddräkt. Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
1 328
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
478
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 109
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama