Strechar du din westernhäst?

Sv: Strechar du din westernhäst?

Vi brukade göra det, hon vart betydligt lättare i bogen då.
Men sedan Trollet kom på att man kan luta tyngden mot benet så att matte bara var tvungen att släppa (:devil: ), så blev det lite svårare, så nu gör vi inte det.

Men ska testa igen och se om det bara hade med hennes växtvärk att göra..

Nope, inte alltid.

Men i perioder tex vid extra mycket och hård träning. Och vid koträning.

mvh Eva

förr gjorde jag det men nu bara ibland.

Ja, jag strechar min häst, speciellt efter hårdträning! ;)

Strechar alltid efter hårda träningspass, även hårda uterittspass, men kan bli lite mindre när det har varit lugna turer...

Japp.

Alazzi hade lite krämpor efter sin sjukdomsperiod och hade avlastat en hel del.
Vilket gett stora spänningar både här och där (framför allt fram)
så här är de streching efter varje ridpass och efter massage.
Vilket har gett enorma resultat då de inte går att komma åt där bra med massage.

Och han har lärt sig att uppskatta de jätte mycket står och hjälper till :love:

Eftersom jag är lite lat :crazy: och inte alltid har tid, så stretchar jag hästarna bara efter hårda träningspass. Men jag borde egentligen göra det mycket, mycket oftare...

Jag försöker strecha så ofta jag orkar! Det blir kanske 4 gånger i veckan. Min lilla pålle älskar det! Han hjälper verkligen till o sträcker ut. Han var lite stel i bakdelen men med strechingen och massage innan och efter ridningen har han blivit mycket lösare!:banana: ;) // MOLLAN

Ja, alltid efter hårdare tränings/ridpass....ibland även efter skrittur...
Ibland gör jag det under passet, när vi har ca 5min skrittväg kvar hem...

Man skall väll skritta 10min efter massage, så att slaggprodukter transporteras ut ur musklen, el hur va det?

Ja! Efter träning eller uteritt gör jag det.
(Ej vid kortare barbackapromenader som det blivit mycket av nu i julmörkret)
Masserar för det mesta också.

//Gilly

Jag gjorde när jag red western (reining). Jag behövde sällan stretcha fram men bak stretchade jag efter varje pass.

HEJ!!
absolut!! bara för man rider western behöver det väll inte va så att vi inte strechar våra hästar!!!!!:p

varför behövde du sällan strecha fram?

*nyfiken*

Japp, det gör. Fast nu har min pålle kommit på att det är så skönt att stretcha så nu gör hon det själv:) T.ex. när hon ska gå ut i hagen på morgonen så stannar hon ofta halvvägs ut och sträcker ut bakbenen;)

Ja det händer, dock så tror mina hästar att de ska leka, "ska vi skaka hov" fast nu går det bättre. gör inte varje gång utan när de är på humör, de är väldiga humörhästar!

å så strechar de sigsjälva i boxen..

Jag strechar hästarna så ofta som möjligt, dom tycker att det är så skönt...
Tyvärr så hinner man inte strecha varje dag, men mina hästar strechar själva dom me...

Senast ändrad av en moderator:

Jodå, här stretchas det men lilla fröken är ung så vi har mest börjat vänja henne vid den hanteringen. Hon jobbas inte så hårt än;)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: AbCdE
·
Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
501
Senast: Mirre
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka