• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cassandra
  • Startdatum Startdatum
C

Cassandra

Hej jag letar efter info om Strauss, om han finns i avel och all tänkbar info, även om avkommorna, hur de är och vilken typ han lämnar.
Snälla hjälp mig ni som kan...:bump:

Sv: Strauss

Strauss lever men har inte varit i avel på flera år. Åtminstone för några år sen löste han licens efter intresse från stoägare, men i år är han 25 så han är kansek tagen ur aveln för gott?

Strauss har åtminstone 2 avkommor i svår hoppning, Artist och Sunshine Prince. Tror inte att han har någon i svår dressyr, men några i msv.

Här hittar du hans blup http://ihbc.se/app/servlet/ShowRid47?Intidnr=4879

Ifall du är intresserad av bilder på Strauss, kan du se några här.

Strauss689.jpg

Strauss689.jpg

strauss1.JPG

strauss2.JPG

strauss.gif

asny.jpg

Var det inte så att hans ryttare fick köpa loss honom, medan Flyinge behöll avelsrätten? Han fanns iaf på fryst, om nu någon av outgrundlig anledning skulle vilja betäcka med honom...

Jag har haft en vallack e: Strauss -AlladinZ han var 180cm i mankhöjd och inte helt lättväxlad ,rädd för det mesta:crazy:

Det var något sådant, åtminstone så länge han tävlades. Sen var tanken att han skulle tillbaka till Flyinge men ryttaren kunde inte tänka sig att lämna tillbaka honom.
Läste ett reportage om hans ägare för något år sedan, och då hade hon satt honom i avel ett år och köpt några av avkommorna.

En utav dom avkommorna skulle jag köpa, men hon hann före! Det var för övrigt en mkt vacker och rörlig individ u. Elitsto.

Min dressyr tränare red strauss förut, när han var yngre, enligt henne är det en väldigt posetiv häst med väldigt mkt motor, och det ser man på Flyinge Artist 765 som ärft sin pappas utstrålning ohc tävlingstalang, dock är Artist hoppinriktad.

Jag har iaf ett sto efter Artist, som jag är väldigt nöjd med, hon är lik både sin farfar Strauss och sin pappa Artist. :smirk:

5090463.jpg

5098623.jpg

5098653.jpg

5101579.jpg

Både Strauss och Artist sägs vara väldigt lika, och min tjej är väldigt lik Artist, så, jag vet vad jag har att vänta mig i framtiden :love:

är det kalle du pratar om?? han är ju världens snällaste som vem som helst kan rida på.. går medelsvår c nu, 18 år gammal å jätte fin i kroppen.

Hej! Kan knappt tro att det är "Kalle" (Karl) du beskriver :). Han är den hästen i stallet (23 st) Som nybörjare och ridskole elever får låna och rida ut en sväng på.
Själv tävlar jag dressyr, i dagsläget MSVC. Han är underbar att åka på tävling med, lungn och samlad. Så om det inte går bra på tävlingen så kan man glädjas åt att man har en så trevlig häst att åka med.
Han har en egen sida på Facebook, som en av våra Hälsa gärna på där.

Stor Kram från Kalle och hans matte, plus lillmatte:banana:

Hej! Kan knappt tro att det är "Kalle" (Karl) du beskriver :). Han är den hästen i stallet (23 st) Som nybörjare och ridskole elever får låna och rida ut en sväng på.
Själv tävlar jag dressyr, i dagsläget MSVC. Han är underbar att åka på tävling med, lungn och samlad. Så om det inte går bra på tävlingen så kan man glädjas åt att man har en så trevlig häst att åka med.
Han har en egen sida på Facebook, som en av våra Hälsa gärna på där.

Stor Kram från Kalle och hans matte, plus lillmatte:banana:

Glömde skriva namnet på KALLES FB-sida

Vi som tycker Kalle på GRK är söt

Jag hade hand om en häst efter Strauss.
Jätte fin valack som hette Faust, han var min första stora kärlek.:love:
En riktig läromästare och hade gått medelsvår A tror jag det var. Han kunde i alla fall det mesta men var lite till åren när jag hade honom. Super mjuk och fin och gjorde alltid sitt bästa. Snäll som ett lam och kunde stå lös i stallgången med en unge liggandes på ryggen.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
1 038
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka