Strandtomt????

ghost

Trådstartare
Vi har fått förslag på nytt taxeringsvärde nu, och det lutar åt en höjning på 50% :eek:

Det underliga är att taxeringsmyndigheten verkar vilja klassa vår lantbruksfastighet som strandtomt, och vad jag vet har vi över en mil till närmsta sjö :confused: :confused: :confused:

Ca en halv kilometer bort, på grannens ägor, rinner en minimal å, men det finns ingen chans i världen att se något vatten ens om man tar fram kikaren:

Någon som vet vad som gäller?

/// ghost

Sv: Strandtomt????

Det du fått i brevlådan är just ett förslag. Du kan sedan kryssa i och ändra uppgifter som du tycker är fel.

Det står i broschyren hur man ser om det är strandtomt eller inte och är det inte det så kryssar du bara i att det inte är strandtomt.

Det är mycket som kan vara fel i taxeringsförslaget, särskilt skogsinnehållet brukar vara fel så det är att rekommendera att gå igenom det hela noga och inte bara acceptera skatteverkets förslag.

Sv: Strandtomt????

När min bror köpte en bit mark för att bygga på så tänkte kommunen sätta sig emot bygget pga att det var "strandtomt" :confused: . Jo tack, det rinner en halvt igenvuxen mini-å en bit ifrån. Att kalla detta strandtomt är ju så löjligt att man vet bara inte vad man ska tro. Antar att de suttit och tittat på en karta, sett att det fanns ett vattendrag där, och bestämt att det var strandtomt, utan att ens ha sett det i verkligheten. Tyckte att min bror och sambo skulle bjuda kommungubbarna på litet beach party så att de fick njuta av stranden i verkligheten :smirk: . Tack och lov, och pga kontakter, fick det knepiga förslaget tas tillbaka. Det var ju varken rätt eller rimligt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka