Strålröta?

H

Harmonica

Har aldrig sett strålröta på någon häst så det är därför jag frågar,min hästs strålar har nämligen blbivit jättekonstiga på ett fram+ ett bakben,de är lixom "trasiga" och äckliga.. men det luktar inte äckligt,som strålröta väl gör? Utan det luktar bara hov eller vad man ska säga..
Kan det vara strålröta ändå?

Sv: Strålröta?

Han håller kanske på byte ut strålen,de gör dom ibland, Strålröta d LUKTAr väldigt illa så jag tror inte dkan vara d,håll rent å se om d är så att han byter strålen,kolla med hovis nästa gång han kommer ut. El om d skulle börja lukta riktig illa du ringer du ut dena men annars så är d ingen fara alls.

mvh anna

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
Senast: jemeni
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 114
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
690

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka