Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan säga så här mina djurs välmående går före mitt egna, då jag har valt att skaffa och vårda dom, jag tar hand om dom precis som du tar hand om ditt barn, om du har barn?
Jag tycker även att det är bättre att vi tar bort alla dessa hemska människor som våldtar och mördar andra människor, varför ska vi betala för att ha dom i livet instängda i en cell? det svåra är ju bara vem och hur ska man ta bort dom?
Finns det ingen annan utväg så ja.Frågan är bara om dina människofällor har som syfte att avliva fångsten?
Det var en jämförelse. Om vi nu inte ska jämföra arter utan bara människor för att på ett annat sätt förklara hur jag menar. En persons ursprung gör den ju inte lik alla andra av samma ursprung. Och det finns ingen anledning för mig att känna aggressioner mot någon av samma färg eller samma art som någon jag ogillar (tex våldtäksman/mördare) om individen i fråga inte själv ställt till med skada. Så varför döda en råtta i skogen för att en annan tuggat sönder din isolering? Den gör ju ingen skada sålänge den bor i skogen. Alla varelser måste ju få finnas till.Och varför en svart man?
Vad är det med läskunnigheten hos folk egentligen.....
Jag har ju klart och tydligt skrivit att en förklaring INTE ursäktar ett beteende.
nä men du drar upp taskiga barndomar och drar på om dessa.
Finns det ingen annan utväg så ja.
Tycker hela straffskalan är i sverige är helt sjuk.
Våldtar eller dödar du nån är du ute efter ett par år, och det värsta man kan göra är typ att blåsa staten på pengar då låser de in en och kastar bort nyckeln.
Ja. Varför skulle jag göra skillnad på djur och människor i det avseendet? Jag måste ju få vara ifred i mitt hem oavsätt vem eller vad det är som inkräktar.
För de som redan ligger för döden och pinas ihjäl gör man en tjänst.
Tänk att den här myten fortfarande existerar?? Ni som skriver så här - tror ni verkligen att det är så?
Myten? Vilken myt? Straffen i Sverige ar lojligt låga.Straffet för dråp ar mellan 6 och 10 år. Om man skoter sig blir man frislappt nar man avtjanat 2/3 av straffet. Om man då blivit domd till 6 år så ar man ute efter 4år.