Sträckning..

J

janta

Min 5 åring har gått omkull och sträckt sig på korset mot länden på höger sida. Det är ca 2 veckor sen. Jag masserar och linimentar regelbundet. Hon rör sig obehindrat i hagen, springer, bockar gör piruetter, rullar sig och allt utan minsta problem. I början markerade hon med höger bakben ibland men av det märks inget nu. Vågar jag promenera i terräng, klättra och tömköra henne ändå? Kanske fortsätta inkörningen? Hon är dåligt musklad och vi hade bara kommit igång när det här hände. Någon som vet?
Mvh Janta

Om det är en sträckning så är det bra om hästen får röra sig. Bara det är inom rimliga gränser. Men När våran ena häst sträkte sig så blev vi rekommenderad att låta henne röra på sig å sedan stretsha henne.Mvh Elin

Hejsan!

Det är bara bra om hästen får röra på sig. Med det menar jag att man börjar med försiktig träning (longera, ut i skogen o promenera o klättra) man märker ganska fort om hästen har ont och då bör du kontakta någon av dessa veterinär/massör/kiropraktor. Hoppas det går bra och Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 678
Senast: Karminnie
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 172
Senast: Fibusen
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 569
Senast: Zuzzi
·
B
Hästvård Hej! Är helt ny här på buke och har nu (tyvärr) anledning att försöka mig på min första tråd. Jag undrar hur ni skulle agera om er...
Svar
18
· Visningar
11 018
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka