Sträckning??

Sidney

Trådstartare
Idag halkade min häst till på stallgången ( någon tyckte det var fint med slätt stallgolv >:(
Hon reste sig upp och stöttade inte på benet men snart kom hjälp från en stallkompis som ledde runt henne och hjälpte mig att titta på henne efter ca 4-5 minuter hade det släppt och hon var som vanligt. Jag ledde henne en stund till och gick sedan in i stallet och masserade det benet hon haltat på, hon visade inte tecken på att hon hade ont någonstans.
Hur allvarligt kan det vara? Är det som vi tror, bara en sträckning? Tänkte at jag skulle massera med lite liniment men jag blev osäker på vilket liniment man ska använda, kylande eller värmande?

Tacksam för svar!!

du märker ju på hästen i dagarna om det blivit några bestående men av att hon halkat. Om den inte är oren eller svullen osv så har den klarat sig, vilket de oftast faktiskt gör. Men håll koll för du lär märka i dagarna.

Liknande trådar

P
Hästvård Jag har en foderponny som jag nu haft i ca 5 månader. För exakt 2 veckor sedan (14 dagar) var ponnyn i fråga plötsligt halt. Märkte...
Svar
10
· Visningar
1 759
Senast: Gisburne
·
Hästvård Har läst en hel del om Slinger/Wobbler nu, och inser att det inte är helt omöjligt att min ena medryttarhäst kanske hade något sådant...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 800
Senast: squarepants
·
Hästvård Hej! Min fyraåriga islänning har skadat sig i lårmuskeln. Han var ute på en promenix med min mamma och halkade på en hal rot i en...
Svar
2
· Visningar
3 660
Senast: Freyja_bus
·
Hästvård Hej, nu var det visst dags att jag söker lite råd hos er kloka bukare. Min häst var lite svullen igår över knät, v framknä. Utsidan...
Svar
4
· Visningar
1 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka