M

Mahogny

Hej! Såg att stallägaren hade ett par stövlar som stått lääänge i sadelkammaren, troligen fått dem med alla andra häst saker hon fick när dem köpte stället. Nu är det iaf så att jag la ett bud på dem 500 kr. Men undrar om de är värda det. Rätt gammla, helt vanliga släta, normala i skaftet (jag skulle egentligen haft lite längre och smalare) Men passar bra i foten och sitter skönt fast dem är liiite stela.

Det står könings (eller något liknande) under dem. Tyckt jag har hört det märket förr:D
Dem är annars i mycket gott skick. Som nya fast ja typ 10 år gammla eller något:p
Så tycker ni dem är värda 500 eller?

Sv: Stövlar

De heter nog Königs o är ett fint märke. Mina gamla är nu 25 år gamla o still going strong...jag minns såväl att försäljaren underströk att de var fodrade INUTI med kalvskinn för att inte gå sönder o tro det eller ej men de är hela inuti fortfarande och endast normalt slitna på utsidans insida...:D

500 är ett ok pris tycker jag.

Königs är ett fint märke. Jag gav 6500:- för mina. Men hoppas de ska hålla ett tag också. De är definitivt värda 500:- även om de inte sitter prefekt. Förutsatt att de är i bra skick och det verkar de ju vara så grattis till ett bra köp!!!

Va bra =D tyckte jag hade hört talas om dem mycket här inne på buke men pga. av att dem var så fasligt dyra har jag aldrig varit intresserad av att äga ett par och därför inte gjort någon vidare efterforskning på vad ett par beg. ligger på eller så:p.. Men det verkar ju som att jag köpt ett par bra, mocka och ut och rida i skogen stövlar :D

Jag har också ett par som nog är 20-25 år gamla minst och de fungerar jättebra. Jag har dem som tävlingsstövlar fortfarande.

500 är ju ett jättebra pris om de är i fint skick. Mina var slitna när jag köpte dem för 800 kr men efter en renovering hos en duktig skomakare blev de jättebra.

hahaha vad glad jag blir.. har alltså gjort en väldigt bra affär..:D För dessa är i ny skick, inte ens sula är det minsta sliten ^^

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 139
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka