Stövel v.s shortchaps

Bounce

Trådstartare
Jag ska ju ge mig in i dressyr världen efter många års uppehåll;)
"Förr" var man tvungen att tävla i stövel man fick absolut inte ha shortchaps.
Såg att man numera får ha sko+ss (utan fransar) på lokal :bump:.

Vad anser ni om detta??
Numera finns ju ss som i princip ser ut som stövlar så varför kan man inte få tävla i dem..:confused:

Visst passar de gamla König bra men herregud det är ju så mycket skönare att ha sko & ss( skulle aldrig ta på mig ss med fransar utan menar släta läder typ Dyón)

Sv: Stövel v.s shortchaps

Jag tycker nog att en väl sittande ridstövel är på sin plats vid tävling i dressyr. Sorry men jag tycker att shortchaps är för hoppryttare eller ännu bättre inte alls:devil:

Jag tycker inte man kan jämföra stödet man får i en stövel och med ss, jag avskyr att rida i ss så för min del blir det helt klart stövlar om jag så bara ska skritta ut. På tävling tycker jag dessutom det är betydligt snyggare med stövlar.

jag tycker chaps+skor ger för dåligt stöd. har överrörliga fotleder och utan stövlar går fötterna alla vägar.

man behöver ju inte ha superstela stövlar som känns som man gipsat benen. :p jag har mjuka italienska stövlar som är jättesköna!

Om du trivs med chaps så ta chaps. På lokala tävlingar är det många som har det. Har ridit med det själv i väntan på att stövlarna skulle komma. Visst föredrar jag stövlarna men om du hellre vill ha chaps så ta det. Men ta ett par som åtminstone ser lite stövelaktiga ut ;)

Jag tränar o tävlar alltid dressyr i ridstövlar.
Förr hade jag alltid stövlar oavsett om det så var en skrittrunda i skogen, ville absolut ha det stödet. Efter en olycka blev jag tvungen att börja använda shortchaps och lärde mig tycka om "slappheten" i det, jag använder bara riktigt mjuka billiga shortchaps i typ mocka, och föredrar numera det när jag bara rider ut, däremot aldrig med bara ridsko.

Tycker stövlar är absolut snyggast men har man ett par "riktiga" shortchaps, alltså inte som mina mockachaps så kan man ju lika gärna tävla i dem, det som an trivs bäst i helt enkelt! Jag vill absolut ha samma stövlar på tävling som träning, vill inte att det är annorlunda, så "tävlingsstövel" som vissa har förstår jag mig inte på..

Det senaste året har jag tävlat i skor-stövelskaft då mina stövlar blev för stora. Det har gått finemang! På långt håll ser det ut som stövlar.

Stövlar är ju bekvämare att rida med men det funkar med stövelskaft också. Folk får ha vad dom vill, tycker nog att det hade kunnat vara godkänt med stövelskaft även på regional nivå. Tyg-chaps däremot är både fult och obekvämt. Hualigen...

Provade faktiskt de "gamla goda" igår & de sitter som en smäck:D
fast det är 10 år sedan jag hade dem sist:o
Oj vad stelt det känns....:crazy:
Rider till vardags med ridsko & ss som på håll ser ut som en helstövel.
Svarta släta läder. Skulle inte ta på mig tyg, frans, eller faktiskt inte heller mocka;)

Håller med att upp till reg. skulle man godkänna sko med ss.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka