stötvågsbehandling

C

caspar

Finns här någon som har erfarenhet av stötvågsbehandling på häst?
Hur många behandlingar har krävts och resultat. Och vilken typ av skada?

Sv: stötvågsbehandling

Hej har bara varit med på en kompis häst och den hade gaffelben skada och den blev bättre av den hur ofta och hur många gånger beror nog på skadan. Men de rek var 14 dag

Vi provade i experimentsyfte för några år sedan det på mitt då 4-åriga halvblodssto. Hon hade förmodligen som liten blivit trampad av sin mamma och då fått en fraktur på ett kotsenben varvid en bit hade "ramlat" ner och skapat pålagringar. Det gjordes 8 behandlingar och den enda skillnaden var att frakturytan och den lösa biten fått rundare eller mindre skarpa ytor. Hon blev tyvärr inte bra av detta utan triangelmärktes senare.

Noa

Han har blivit opererad för griffelbensfrakturer på båda frambenen. Och det ena fick dom operera om pga missat ta bort en fraktur och på detta ben har det blivit en inflamation i gaffelbandet, därav stötvågsbehandlingen. Tycker det är intressant att höra andras erfarenheter.

Han har varit på en behandling i förra veckan och ska på nästa i nästa vecka. Jag tycker att han verkar bättre. Så man får väl hålla tummarna. Skulle kunna hänga vet. som missade den ena frakturen vid första operationen.

ingen mer som har någon erfarenhet av stötvågsbehandling?

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: slant98
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
697
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 053
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
Svar
17
· Visningar
1 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka