Störs hundar av elektronisk musskrämma?

purity_666

Trådstartare
Ja som rubriken, störs dom av ljudet som ska skrämma bort möss? Någon som använt en sån medan ni haft hund?

Våra hundar reagerade inte alls. Mer än på råttan som flyttat in under diskmaskinen :nailbiting:
Men den flyttade ut efter ett par veckor med råttskrämman!

Vet inte ifall hundar hör dom eller reagerar på dom men jag skulle aldrig chansa!
Jag ”hör” dom och för mej känns det som att huvudet håller på att sprängas när jag är i närheten och det vill jag inte utsätta varken mej själv eller hundarna för O_o

Vet inte ifall hundar hör dom eller reagerar på dom men jag skulle aldrig chansa!
Jag ”hör” dom och för mej känns det som att huvudet håller på att sprängas när jag är i närheten och det vill jag inte utsätta varken mej själv eller hundarna för O_o
Samma här. Det låter helt vedervärdigt. Jag tror inte vi människor kan höra de absolut värsta tonerna men vissa kan nog höra de mest lågfrekventa. Det går inte att stanna kvar länge i närheten av en sån skrämmare i alla fall :crazy:

Samma här. Det låter helt vedervärdigt. Jag tror inte vi människor kan höra de absolut värsta tonerna men vissa kan nog höra de mest lågfrekventa. Det går inte att stanna kvar länge i närheten av en sån skrämmare i alla fall :crazy:

Nej verkligen inte. Första gången det hände trodde jag seriöst att jag höll på att få en hjärnblödning eller nåt :o:angel:

Tror det beror på typ av skrämma. Min bror hör den med på samma vis som mig. Dvs jag tror inte det är en sån som höra på det vis som upplevs obehagligt.

Så kan det va!

Jag var på en restaurang för ett tag sen där dom fick stänga av och koppla ur vinkylen pga ett högfrekvent ljud den gav ifrån sig. Ingen av de övriga 8 i sällskapet hörde det :crazy:
Men där var det ”bara” ljudet som störde, inget sprängande av skallen..

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
374
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
10
· Visningar
1 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka