Större vattenflaska till marsvinen?

Septicemia

Trådstartare
Jag har 4 söta halvvuxna pojkar som går i en och samma bur, vilket funkar jättebra.
Men finns det inga större vattenflaskor att få tag till de? Eller någon typ av flaska med samma storlek på munstycket som vattenflaskorna?

Just nu har de 1 st 600 ml och 2 st 350 ml hängande på buren och det hade underlättat om det fanns flaskor i size 1500 ml, hade inte sett lika mycket och plottrigt ut.

De är alltså 4 och dricker 1-1,5 liter om dagen tillsammans vilket inte borde vara en ormlig mängd vatten väl, alltifrån 2,5 till nästan 4 dl vardera.

Sv: Större vattenflaska till marsvinen?

Finns det inte större flaskor som man har till kaninburar? Har för mig at jag sett det nånstans i en kaninbur, gick säkert i en halv liter. Kolla i en större zooaffär, eller kanske Granngården.

Hm... Det finns ingen "drickpip" som passar att skruva på en urdrucken läskflaska då tro? *försöker minnas hur de ser ut*

600 ml= 6 dl ;)

Större finns inte...

Poxz: Ja, precis något sådant! Hr bara inte hittat någon ännu.

Jag får väl knata ner på stan med mina flaskpipar (3 olika modeller) och testa på diverse vattenflaskor för människor om inte annat.

´Det finns de som passar petflaskor, bla. av märket Karlie. Men den är ganska stor i kulan, så det kan kanske vara för stort för marsvin.

Jag har en som rymmer en liter :) Och så finns det sånna där nipplar som man kan använda på petflaskor :).

Det kanske blir för stort, men å andra sidan så har hamstern lika stor kula som marsvinen och det funkar fint så kanske att marsvinen skulle "orka med" större kulor.

Jo det är nog fullt möjligt, men svårt att säga, beror ju också på hur stora marsvinen är :)

Från halvvuxna (4 månader gamla) hannar i storleken större :p till fullvuxna honor i normal size.

Men honorna klarar sig utmärkt med 2 flaskor, de dricker inte alls lika mycket, men å andra sidan är de ju en mindre också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka