Större väggprydnader?

Septicemia

Trådstartare
Jag tycker att jag fyller på med tavlor, modell normal size till giganto, men det fortsätter ändå eka kalt och tomt på väggarna. Framför allt är det väldigt tomt i vardagsrummet och jag börjar få slut på idéer och hur jag än googlar hittar jag inget mer än tavlor eller för små väggprydnader av olika sorter.

Vad kan man hänga på väggen mer än tavlor? Det får vara hur galet som helst, stort och/eller färgstarkt men helst inte textil (om det mot all förmodan inte skulle vara något väldigt speciellt). Det finns så mycket utrymme och känns så sterilt att jag snart slänger upp affischer från min tonårstid i ren desperation. :D

/Bor i för stor lägenhet.

Sv: Större väggprydnader?

Jag undrar också :D
Något som jag använt mig lite av är tavellister/tavelhyllor. Där kan man ju förutom tavlor ställa nån liten ljuslykta, liten växt eller så.
Men jag letar nu tavla modell räserstor till vår ena matsal...

Tavellister är absolut ett alternativ men det blir ändå inte tillräckligt mycket på höjden, jag har rätt mycket golv-till-tak-utrymme som hade behövt fyllas utan att för den sakens skull trycka in mer möbler än nödvändigt.

Det hade gärna fått bli lite mer tredimensionellt än bara tavlor.

Jag vet inte vad du har för stil, men i vårt lantliga hus har jag ställt in ett gäng gamla stegar i olika modeller. Kan både användas som förvaring och med hängande prydnader.

2_2_11.jpg

18_12_11_4.jpg

6_11_11_5.jpg

Fast nu var jag egentligen inte ute efter tavlor, det har jag redan massor av, utan letar efter något annat att variera tavlorna med. :p

Zewz: Vilket härligt hem du verkar ha! Helt ärligt vet jag inte vad för stil jag har hemma, ganska maskulina drag framför allt i vardagsrummet, en del industri blandat med lite rokoko. Vardagsrummet ser ungefär ut så här just nu i en hörna. Är inte hemma och kan ta vettiga bilder för tillfället.
blogger-image-254924955.jpg

Det här är färgklicken i rummet, mycket mer petrol än blå som det ser ut på bilden och numera står även ett klarrött plåtskåp bredvid. Den hemska bokhyllan i björk ska bytas ut och hundens leksakslåda är förflyttad. Tavlan är också utbytt.
petrol.jpg

Jag gillar verkligen idén med stegarna, det går kanske att använda sig av gamla stegar i metall istället för trä hemma hos mig, problemet blir väl hunden som gillar att undersöka saker och är väldigt klumpig, men man kanske kan förankra de på ett sätt som inte ger hyresvärden en hjärtinfarkt? :D Tål att funderas på, tack!

Senast ändrad:

Jag har träns på min vägg. Än så länge är det två, men det ska utökas med flera. Letar seldon, mer träns i alla former och storlekar, har en fin grimma med grimskaft som nog också kommer att få plats där så småningom o.s.v. Har även ett par gamla sporrar som jag hittade på antikmarknad. Så småningom ska en gammal sadel köpas (om jag hittar nån bra) och ställas på nån slags ställning som prydnad. :)

Det har vi också, ett alla fall.
Men ska nog upp mer och blir nog en del bett också.
Har bl.a. en liverpoolstång och pessoabett liggandes.

Har en stor bonad (heter det så?) med hästar på väggen också samt en stor drömfångare. Kanske kan vara något? Kan fota sen.

Väggdekorer ? :D

Kolla in ebay, där finns massor! Sök bara WALL QUOTE.

$(KGrHqYOKo8E5VOmjBT,BOgztm,POg~~60_1.JPG

Denna tänkte jag sätta upp i min hall. :D

Liknande trådar

Hemmet Nu har jag äntligen lyckats ta lite kort på min lägenhet. Jag har renoverat endel då lägenheten hade hemska tapeter innan (babyrosa, och...
2
Svar
22
· Visningar
5 408
Senast: Winni
·
Hemmet Jag får snart fnatt på lägenheten. Det är en etta som jag bott i sedan 1/6 och än så länge har jag fått upp 3 tavlor på väggarna som jag...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka