Stormvind. (Kom inte på något namn)

attempt

Trådstartare
Det var så fruktandsvärt blåsigt idag, kallt och ruggigt. USCH! :( Men istället satte jag på repgrimman på hästen och hakade på mitt långa rep som jag köpt på göteborg horseshow, sen tog jag ut honom på gården och tränade en massa NH-övningar. Jag longerade honom först lite i båda varven, sen ställde jag upp två tunnor bredvid varandra med en gång imellan som jag longerade honom igenom några gånger, först fick jag elda honom igenom för han blev lite osäker. Sen satte jag fast plastpåsar på tunnorna, och eftersom det blåste ute så fladdrade dom rejält, han blev lite rädd i början med sen gick han fram och nosade på dem och gick sedan igenom. Jag minskade gången och longerade honom igenom igen. I både skritt och trav. Jag är så stolt över honom, han var rikitgt mallig när han vågat gå imellan de två monstren som fladdrade. :p

Vad har ni tränat idag med era älsklingar?

Sv: Stormvind. (Kom inte på något namn)

Åhh vad modiga ni var. Tror verkligen att det stärker.

Vi kan gå på pressening, och det är vi sååå stolta över, nu kan vi till och med stå i mitten på pressenningen. När sedan matte ska vika ihop den så kan man gärna hjälpa till och kanske även dra i väg den :)

Lycka till, ska försöka med det som du gjorde

I dag har jag bara ridit monstret jag jobbar med nu, men i går tränade vi lite från backen. Det är ju jag som tränade henne när hennes ägare köpte henne som nioåring och hon inte gick att hantera, men nu har jag inte (eller nån annan för den delen) jobbat henne på ett par år, så jag gjorde det första gången för ett par dagar sedan (hon ska snart åka till stuteri och bli mamma, och vi behöver träna lite på marken innan vi vågar åka nånstans! :D ).
I går var hon lite knasig! Jag började först med att ställa henne över en bom, för jag har tänkt börja träna sidewalk, men det förstår hon inte alls! Så nu står vi stilla över en bom. :smirk: Sen travade vi lite, och hon kanske är lite brunstig, för hon blev jääätteglad och bockade runt. Men hon var jätteduktig och stannade så fort jag stannade, behövde aldrig ta i henne. Bara jätteglad! :) Sen promenerade vi lite i allén, och då var hon så mallig över allt beröm, så hon gick passage (nåja, hon taktade kanske mest, det var önsketänlande...) bakom mig! :D

Så, vi är kanske inte i närheten av några plastpåsar eller presenningar, men det är skoj ändå!

Det är så kul att läsa hur ni jobbar med era hästar! :) Skriv meeer ! ^^

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 664
Senast: s957
·
Övr. Hund Jag har en något ängsligt lagd kh collietik på 3,5 år, kastrerad. Hon har varit i familjen i två år. Hon kan upplevas ”tråkig” för att...
2
Svar
20
· Visningar
2 993
Senast: em-pirre
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 193
Senast: QueenLilith
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 548
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar