Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bor i nordvästra skåne, var helt galet inatt. Åskade och blixtrade enormt från kl 02, det tog aldrig slut kändes det som.
Det har regnat säkert 50 mm, blåst väldigt mycket, ska fortsätta idag med 20 mm och enligt SMHI 70 mm imorgon. Och blåsa 30 i byarna..
Oj, att det kan skilja SÅ mycket på så liten sträcka! Jag bor ju i princip jämnhögt med dig, men på östra sidan...Bor i nordvästra skåne, var helt galet inatt. Åskade och blixtrade enormt från kl 02, det tog aldrig slut kändes det som.
Det har regnat säkert 50 mm, blåst väldigt mycket, ska fortsätta idag med 20 mm och enligt SMHI 70 mm imorgon. Och blåsa 30 i byarna..
Skönt! Det läskiga var att det först bara blixtrade, hörde inget muller (har inga gardiner eller persienner) så blixtrarna flög utan fönstret. Sen kom mullret o sen slog det ner ofta. Typ mellan kl 02 och 05. Sen försvann åskan.Oj! Åskan missade jag helt! Bor också i NV Skåne. Här har det regnat och blåst ordentligt! Och gör fortfarande. Känns som en vanlig höststorm.
Ja det är konstigt. Jag tror det är åsen som gör det också, nedanför åsen kan det vara helt annat väder och flera grader varmare. Men så fastnar molnen på åsen ibland. Ibland tvärtom, då har det varit jättefint på åsen och så kör man ner mot e6an och kommer in i värsta dimman/regnet.Oj, att det kan skilja SÅ mycket på så liten sträcka! Jag bor ju i princip jämnhögt med dig, men på östra sidan...
Jag bor precis norr om åsen och jotack, det har åskat och regnat en hel del här också! Runt 40 mm regn sen igår mitt på dagen och åska i omgångar igår kväll och inatt.Ja det är konstigt. Jag tror det är åsen som gör det också, nedanför åsen kan det vara helt annat väder och flera grader varmare. Men så fastnar molnen på åsen ibland. Ibland tvärtom, då har det varit jättefint på åsen och så kör man ner mot e6an och kommer in i värsta dimman/regnet.