Storleken.....

Sv: Storleken.....

hah nej speedig var då inte min donna, det tog 700 m att få upp farten liksom:)

Med min var det skithäftigt att se henne dansa fram medan de andra såg ut att springa som tusan - och svansen blev rak och hon gick på max var det både längd och frekvens!

Bara synd att jag inte var en bättre tränare när jag hade henne. :o

Jaha, nu var affären klar och vi äger numera "Bamse" som han ska få heta till vardags för då kanske han tror an är stor iallafall :love:

Gratulerar då:bump:
Du får väl köpa honom en shettis, så han kan känna sig lite bamsig bredvid:D

Du vet vilken jag håller tummarna för imorgon! Så himla skön inställning, nej, vi hade ingen med i derbykvalen i år, äh, vi köper en... :D Ni fick väl blodad tand förra året ;)

Önskar lycka till både imorgon och i framtiden.

Tack :rofl: ....vi laddar för framtiden...Hoppas han går bra bara o får med en peng...och tyvärr kan jag inte ta mig ner, men han får åka hem med Tom Horpestad till Värmland....( Tack Tom :love: )

tyvärr hoppade han i starten och blev först opl...men i morrn kommer han hit och då ska vi besöka hästdoktorn ;)

kl

Han är så söööööt :love:
..och så klok o förnuftig, klev bara på finkan och stod som ett ljus...nu är han dessutom behandlad i bägge framknäna och ett bakknä....

Åh nej då :)

Det är andra gången han är behandlad...gjorde en vet bes på honom i måndags och hans visade båda framknäna men tränaren sa att han kändes så fin att han tyckte han skulle starta....men att få in 300 000 och bara 2 behandlingar är ju hållbart tycker jag .

Min vet idag böjde ju också igenom hela hästen och tyckte ändå att han kändes väldigt fin för att ha startat igår...Så jag tycker vi håller på den teorin :)

31536361.jpg

såhär ser han ut :)

Dammar av mitt gamla nick :)
Men jösses vilken uppenbarelse, vilken blick, vilken hållning, vilken nyfikenhet.
Den här herren kommer du få roligt med :love::love:

31536361.jpg

såhär ser han ut :)

:love::love:
En häst i min smak :d Hoppas ni får en härlig framtid, det låter ju lovande!
Min bästa passhäst (eller, den enda bra... :o ) var bara drygt 150, en riktig liten råtta. Har precis avslutat sin karriär, med knappt 1,5 miljoner på kontot! Dock märks ju storleken när man kommer upp i höga klasser, men pengarna på vägen dit räcker kanske? ;)

Jet Ribb som vann Derbyt för många år sedan var endast 149 cm. Han var med i Kungapokalens final och placerade sig, några dagar efter det loppet kastrerades han och man punktbrände kotorna på honom. Sedan vann han derbyt i september. Då har jag för mig att det var först försök, sedan semifinaler innan finalen.

Jag köpte ett litet sto billigt i fjol, endast 147 cm i manken, dock överbyggd så över baken är hon nog 150 cm. Mycket häst i litet paketet, gjorde flera bra lopp i fjol och vi hade mycket otur mellan starter med diverse saker, hade kunnat varit ännu bättre resultat.
Bl a startade vi i V75 på Solänget och kusken la pisken på henne från start (spår 8 i volt) och det blev en jättegalopp, efter den starten hade hon svårt att komma iväg i voltstart. Rena heter hon, är nu dräktig med Good As Gold.

Min lilla häst på 146 cm, har gjort det ganska bra i år. 9 år gammal och sänker fortfarande tiderna.

kl
Hur har det gått med honom nu då? Har han startat något? Jag tycker inte heller att storleken hr nåon betydelse :o

Vår Pepita är ju bara 149, det är absolut en av de bättre hästar jag kört rent kapacitetsmässigt. Nu har hon ju tyvärr inte skallen med sig riktigt men det beror ju knappast på storleken.
Och LBH behöve ju knappast skämmas med sin miljon på kontot, han är bara 153 hög. Men han har ett otroligt steg som gör att han känns väldigt stor att köra...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka