Storleken på volterna vid inomhustävling?

P

Party

från en som inte tävlat inomhus tidigare...

Banan är 24 m bred enl kuskmeddelandet. I dressyrprogrammet är volterna utritade till fyrkantspåret och angivna till 20 meter i diameter. Om banan är bredare, vad gäller då? Ska man lägga volterna över hela banan bredd enligt programskissen eller hålla sig till 20 meters volt enligt texten?

Sv: Storleken på volterna vid inomhustävling?

Oh, bra fråga... Och samma med enhandskrumeluren, 10 meter eller till medellinjen?

Jag gissar nog på att man kör hela banans bredd... Men tur att jag startar nästan sist så kanske jag kan tjuvkolla på några andra innan ;)

Vi ses imorgon och lycka till :laugh:

Fick det här svaret av domaren: volterna ska gå över hela planen, bågen med 10 m avvikelse från spåret.

Ja det var vad jag hörde också och försökte köra. Men sen fick jag hjärnsläpp på 8-volten och fick för mig att den också skulle gå över hela banan (ut till kortsidan också) men jag insåg när jag var halvvägs att då blir det ju jättestora ovaler :rofl:

Söt ponny du hade :love: Är det en av de du hade förut eller är den ny?

Mina volter o bågar blev inte heller så beroende på vad som står och sägs i reglerna!:rofl: Men det var i alla fall roligt att vara med!
Bamse och jag är ett ganska färskt team, det är vår tredje tävling. Han skulle bli parkompis till Frosty, men dom planerna gick ju i stöpet:cry:
Så han har fått göra debut på egna hovar och framöver hoppas jag kunna foga ihop honom och Zetor (den senaste shettisen här på gården) till ett par!
Men vägen dit är lång och jag är alldeles i början på den!

Liknande trådar

Dressyr Nu kommer en sån där pinsam idiotfråga. Ni får ursäkta. :D Jag blir så trött på mig själv att jag tappar poäng när jag rider...
Svar
8
· Visningar
2 850
Senast: Buck
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att...
2
Svar
31
· Visningar
4 351
Senast: sthu
·
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
4 177
Senast: Mayara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar