saffran

Trådstartare
inga påhopp om blandraser nu tack!!

har en blandras valp, mamman är cocker spaniel-jack russell, hon smet och det blev valpar!:crazy:
så vet ju inte vem pappan är?

valpen är lik en parson jack rusell terrier (högställd?) han är ca 34 cm hög (mankhöjd) och väger 3 kg nu 13 veckor gammal!

kan någon ge mig en gissning på hur stor han kommer bli??
 
Sv: storlek??

Det är ju ganska omöjligt att säga när du inte har en aning om vad pappan är för ras. Låt tiden utvisa det.

En liten fråga bara för att vara nyfiken: Varför är du så intresserad av hur hög hunden kan bli?
 
Sv: storlek??

detta med att utfodra valpen, vill ju inte ha en överviktig hund sedan men inte heller ge honom för lite:confused:

när man köper valpfoder finns det ju för olika storlekar och anvisning till fodermängd är ju hur mycket dom komma väga som vuxna.

så det är inte lätt?

några tips på bra valpfoder, han äter idag royal canin mini junior, men blir han större så ska han ju egentligen ha ett foder för större raser?

blir inte klok på detta:confused:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 428
Senast: Lona
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 043
Övr. Hund Jag hittade precis de skummaste annonserna någonsin: HEJ vi är en familj som vill köpa hund,, Det ska vara Tibetansk Spaniel el...
Svar
18
· Visningar
1 902
Senast: Gabbi
·
Övr. Hund Jag satt häromdagen och funderade över vilket hundtätt område jag bor i..gjorde en lista och räknade upp alla hundar jag kunde komma på...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 276
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp