Storlek vid 7 månader?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GiG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 037
G

GiG

Hur stora är eller har era halvblodsfölisar varit vid denna ålder? Det är också intressant om ni räknar med att de ska bli små, normala eller stora som vuxna?

Mitt sto är idag 7 månader och 9 dagar. Hon är inte mätt men är ca 145 cm.

Jag räknar med att hon ska bli "normal", ca 165 cm. På fölbedömningen fick hon typbetyg 8 med kommentaren "liten och harmonisk". Men efter tråden på hästvård börjar jag bli rädd att hon blir över 170... :eek:.

min kille var ungefär 120 cm vid 7 månaders ålder, nu ett år senare är han 152 cm. Han beräknas bli runt 160 cm.

Mitt hingstföl är 9 månader, och jag tror han är ca 142 cm hög, kommer att bli en maffig kille!!
Har redan en rygg och ett kors som en ardenner( men jag tror att det är ett halvblod :idea:).
Kolsvart med bläs och tre vita strumpor.
Blivande mankhöjd ca 170

Mitt hingstföl på 9 månader är 148 cm hög.

Ska bli lite drygt 165 cm har de kunniga sagt. Men jag undrar om det stämmer. :smirk:

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: Ketrawzc
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
945
Senast: Red_Chili
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka