Storlek på tyglar?

Sv: Storlek på tyglar?

Jag tycker om lite bredare tyglar så jag har 3/4". Tycker om tyngden i dom samtidigt som det känns mer rejält att hålla i dom jämfört med mina 5/8" (som jag inte använder längre).

Hade i början 3/4 till tränsbett, nu har vi 5/8 till skänkelbetten. Kan ha 5/8 även till tränsbett eftersom vi bara har ett par 3/4-tyglar och två hästar.

Tycker 3/4 blir för tjockt till skänkelbetten.

/Ida

Jag har 5/8 på mina, lite smala men de funkar OK.

Det är alltså bredd vi diskuterar. 3/4 är tre fjärdedels tum, dvs ca 1,9 cm. 5/8 är fem åttondels tum, dvs ca 1,6 cm. 1/2 är 1,27 cm.

En tum är ca 2,54 cm.

Man kan även diskutera längder, men i allmänhet köper man normallängd och klipper av om man tycker de är för långa.

/Ida

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
918
Senast: Red_Chili
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
621
Senast: Hello
·
Övr. Barn Vad önskar sig era barn i julklapp? Sonen på 8 önskar ha en playstation 4 och en mobil 😅 Dottern på 6 önskar sig slime, squishmallows...
2
Svar
23
· Visningar
1 490
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18