Storlek på svängel

L

Lonievska

Jag ska köpa en svängel till min kallblodstravere vilken vidd ska det vara, 70 eller 80cm? Vad ska man utgå från? Med träning är det tänkt att vi ska dra en sladd eller någon liten stock, endast för att det är kul.

Sv: Storlek på svängel

75cm har jag läst är lagomt för stor häst. Men enklast är väl att göra svängeln efter ett mått som passar din häst, mät hur pass brett den behöver för att inte gå och nöta i linorna med utsidan av benen :)

Ta en stor! jag har 90 till stora hästar när jag sladdar ridbanan tex. då får de inte skav på bakbenen.

Ja jag tänkte också så. Det blev 80cm. Tack för svaren.

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: CaisaCax
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 569
Senast: Derivata
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: ameo
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur