Storlek på sadel och bett

Man lär sig av människor som kan.

Jag känner t ex en person som är sadelmakare och har jobbat med sadelutprovning i många år och jag bad honom visa mig vad man skulle titta på för att se hur en sadel passar. Det var väldigt lärorikt. Det gäller att hitta dom där duktiga personerna och försöka lära sig så mycket man kan av dom. :)

Fast hästen är nog den som allra bäst kan tala om huruvida ett bett eller en sadel passar så är det någon man ska lyssna på så är det den. ;)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
361
Senast: MiniLi
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: LG68
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: Tora
·
Fordon Enligt listor ska vi ha A-mått 984 på förtältet. Tydligen ett udda A-mått då det inte finns några begagnade till skapligt pris. Men...
Svar
1
· Visningar
139
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama