Storlek på sadel och bett

Man lär sig av människor som kan.

Jag känner t ex en person som är sadelmakare och har jobbat med sadelutprovning i många år och jag bad honom visa mig vad man skulle titta på för att se hur en sadel passar. Det var väldigt lärorikt. Det gäller att hitta dom där duktiga personerna och försöka lära sig så mycket man kan av dom. :)

Fast hästen är nog den som allra bäst kan tala om huruvida ett bett eller en sadel passar så är det någon man ska lyssna på så är det den. ;)

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: Elo
·
Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: MayGrace
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
852
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka