R
russet
Vad ska jag köpa C-ponny eller D-ponny? om jag ev. kommer tävla i lättare klasser i hoppning. jag är 14 år och 156 cm lång och väger ca:40 kg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
russet skrev:Vad ska jag köpa C-ponny eller D-ponny? om jag ev. kommer tävla i lättare klasser i hoppning. jag är 14 år och 156 cm lång och väger ca:40 kg
foxtrot skrev:Solklart en D ponny . Inte för att du är för stor elr för tung på nåt sätt men man kan plötsligt börja växa o även om du bara har tänkt att tävla lättare klasser så kan du ju fatta tycke för att tävla o med en C ponny får du tävla på lokal nivå tills du öär 18 med en D ponny dår su även tävla regipnal o uppåt .
trazel skrev:FAKTAFEL.
Du får tävla BÅDE C- och D-ponnyer upp till 18 års ålder på alla tävlingar utom internationella i dagsläget (det är tal om ändrig av ponnyåldern till 16 år nu, men det gäller alla kategorier).
Jag tycker att du ska satsa på en väldigt maxad C-ponny eller en D-ponny. Som någon skrev tidigare så kan också typen spela in. Min kompis har en maxad C-ponny, hon är 1,75 cm och ser knappt lång ut på honom.