Storlek på mattes-padd?

spinxx

Trådstartare
Jag skall köpa mig ny mattes-padd och är osäker på storleken.
Jag har 17" i bägge sadlarna, och tycker att min nuvarande (L) är lite i största laget, eller i längsta laget fram för allt. Är det någon här som har M till 17" sadel? Funkar det?

Fråga nr. 2: hur viktigt är det att använda tvättmedel för fårskinn när man tvättar fårskinn?

M utan kant o L med kant (typ för kort, jag hatar när de ligger på pälskanten!!!!).

Bara tvättat m fårskinnsmedel så vet tyvärr inte.

Jag skall köpa mig ny mattes-padd och är osäker på storleken.
Jag har 17" i bägge sadlarna, och tycker att min nuvarande (L) är lite i största laget, eller i längsta laget fram för allt. Är det någon här som har M till 17" sadel? Funkar det?

Fråga nr. 2: hur viktigt är det att använda tvättmedel för fårskinn när man tvättar fårskinn?

Jag har M till mina 17,5 och 18 i italienska strl med rundbossa.

M utan kant o L med kant (typ för kort, jag hatar när de ligger på pälskanten!!!!).

Bara tvättat m fårskinnsmedel så vet tyvärr inte.
Jag tycker att det är så fult när man ser den quiltade delen av padden.. :angel: Vill helst att luddet skall gå preciiiis kant i kant med sadeln.

Liknande trådar

Utrustning Lång story short. Jag lyssnade på equipodden och det avsnittet när Jonna Landén pratar sadlar. Hon förespråkar träbol och ullstoppning...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·
Utrustning velar lite fram och tillbaka nu, har en sadel utprovad med liten kilpadd i höstas, kiropraktikern som behandlat hästen säger att det...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Buck
·
Utrustning För 3 månader sedan konstaterade även sadelutprovaren att hästens sadel inte längre låg bra. Något jag misstänkt en tid men inte kollat...
2
Svar
34
· Visningar
14 324
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp