Sv: Storlek på marsvin
ngt gamla vägningar och jag kommer inte ihåg riktigt exakt hur det var senast, men på ett ungefär brukar de ligga på något sådant, skall försöka hitta mina gamla lappar med statestik över olika vägningar och väga i eftermiddag för att se om jag har mkt fel och om de ändrat sig ngt i vikt.
Enbart honor.
snart 4år = ca 970g -Är ganska liten, börjar dock äta upp sig bättre nu, har haft problem med att hon i perioder inte får i sig ordentligt med mat och är på gränsen. Är nu lite väll rund om magen.
snart 4år = ca 1200g = STOR, överviktig sak som rör sig allldeles för lite, ligger bara och äter hela dagarna. Har försökt under hösten att få henne att röra sig mera och ändra på kosten. Har vägt närmare ett och ett halft kilo
Grejen är att hon bor tillsammans med den ovanför som har lite problem till och från med maten och behöver mer, vilket den här då äter upp istället nästan jämt.
snart 2år = ca 1130g = är väll normal till stor i kroppsbygnaden, väldigt bra hullad faktiskt, rör sig mkt.
döda honor:
vid 4års ålder = ca 1370g STOR, absolut inte fet, väldigt din i hullet, rörde sig mkt, Vet. reagerade på hur bra hull mattes lilla agressiva sak hade
vid 3år ålder = ca 1200g, normalt stort djur, var lite rund över magen jämt.
vid 4år ålder = ca 1500g = stor fett sak som åt upp all mat jämt och rörde alldeles för ltie på sig.
grannens marsvin som bor hos oss på sommrarna och som jag väger åt dem, även dem bara honor:
2-3åring = ca 1,300g, ganska fett sak, skulle behöva bantas lite.
4åring = ca 1150g, tycker själv hon har precis lagom med hull, (jätte trevligt djur föresten är hon), är smal och smäcker och bara lite rund över magen, rör sig mkt.
hane jag haft på lån, 3år = vägde när jag först fick honom ca
900g, var ngt dåligt hullad, hade rävskabb och problem med ena ögat! I slutet av sommaren så vägde han ca
1100g, var frisk och kanske lite väll små rund.
/Sax som pillar mkt med fodret och håller koll på om djuren äter eller inte och väger ca 4ggr/år iallafall.