Storlek på lantbruksfastighet?

C

cafu

Jag undrar vilken storlek en gård minst måste ha för att få bli klassad som lantbruksfastighet? Är det 2 eller 3 hektar? Kan det variera beroende på kommun?

Sv: Storlek på lantbruksfastighet?

jag har hört någonstans att det inte finns någon gräns för att få kallas lantbruksfastighet. men sen kan jag ju tycka att det bör vara några hektar för att det ska få kallas lantbruk. för vilken "bonde" med lantbruk odlar på endast en hektar?

Jag undrar vilken storlek en gård minst måste ha för att få bli klassad som lantbruksfastighet? Är det 2 eller 3 hektar? Kan det variera beroende på kommun?

Ring och prata med lantmäteriet och skatteverket. Då får du kanske rätt svar istället för här på Bukefalos.

Jag frågade skatteverket för ett par år sedan och då var det 2 hektar som gällde.
// Linda

Vad jag vet så är det ändrat. Vi fick våran gård omskriven till lantbruksfastighet med en speciellt typkod för två år sedan. Vi har endast ca 4000kvm mark till, men däremot har vi stallar

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
38
· Visningar
880
Senast: Lickety
·
Anläggning Hur viktigt tycker du det är med ett fikarum och vad måste finnas i ett sådant för att få kallas fikarum? En lämplig storlek skulle det...
2
Svar
27
· Visningar
3 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka