Storlek på gummiboots?

iNHALE

Trådstartare
Är i färd med att köpa nya boots till grabben då de jag har kvar från förra hästen är för små.

Frågan är nu, de har jag har är storlek small, och det är precis att de är för små. Kardborren går att knäppa men går inte hela vägen ihop och sitter på tok för tajt.

Tror ni det skulle funka med att köpa medium eller ska man köra på large?

(Tänker på de räfflade gummibootsen från Hööks, vilka är samma som de jag har)

Sv: Storlek på gummiboots?

Hade precis som du boots i S sedan tidigare(dock ej hööks men liknande) och köpte gummibootsen på hööks i medium. De blev nästan för stora, de tar i marken när hon går och böjer sig lite. Men hon är nätt om benen och drar M i benskydd.

Har ingen aning om vad han har för storlek i senskydd. De han fick med sig när han kom står det bara FULL på, men det går inte riktigt att gå efter. Har andra benskydd sedan tidigare där det står full och de är betydligt mindre.

Han har ju inte mastodont-ben direkt men klart större hovar än min förra häst som var väldigt nätt om fötterna.

Kanske skulle testa med medium och se hur de sitter. De jag har går ju som sagt att knäppa även om de sitter för tajt så medium kanske räcker.

Om jag frågar såhär då, är det någon här som har de räfflade gummibootsen från hööks i storlek large och/eller medium och kan mäta hur stora de är när de är knäppta?

Gammal tråd - men undrar om du fick något svar?!

Jag sitter nämligen själv med en likadan fråga.... vill köpa ett par Norton boots (har fått för mig att jag vill ha orangea:laugh:)

De boots jag har nu, okänt märke, är strl M och är 28cm runt om i överkant. De är aningens för små - dvs. jag får inte ihop dem kant i kant, men kardborren räcker. Hästen har grova ben, men små hovar...

Funderar på om jag ska köpa strl L, men har ingen aning om hur omkretsen är på dem? Kanske blir det alldeles för stort? Är det någon som vet eller kan ge mig tips och råd?

Nej det gjorde jag tyvärr inte. Var inne på en hästsport butik en bit härifrån och köpte ett par Protector i storlek Large. De är 28 cm runt om upptill när de är helt stängda och 48 cm nedtill.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 307
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 935
Senast: Lhas
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 102
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka