Storlek på föl??

M

Monna

Om man betäcker ett welshsto på ca 127cm (är 2år så växer några cm till) med en hingst av rasen hispano, på 153cm,

hur stort blir då fölet troligtvis? :bump:

Sv: Storlek på föl??

C eller D ponny troligtvis.

Fast jag skulle inte använda en så stor hingst på en så liten märr.

det är ju svårt att säga i och med att Hispanos är en produkt av 2 raser PRE och arab . PRE hästarna kan ju vara ganska så höga , men däremot araben är ju ingen stor häst (i mankhöjd då ;) )

Tesora

Om man betäcker ett welshsto på ca 127cm (är 2år så växer några cm till) med en hingst av rasen hispano, på 153cm,

hur stort blir då fölet troligtvis? :bump:

Jag skulle tro att det blir en medelstor c-ponny eller en liten d-ponny.

Personligen hade jag inte använt en så stor hingst till din märr.

ja har ett sto på knappt 125 hon betäcktes förra året med en dponny hingst på 146 och de gick hur bra som helt dock har de varit lite synd om fölien då han växt så fort så kroppen inte hunnit med.Så första 3 veckorna tyckte ja synd om honom han orka inte stå då han växte så mycke så de antagligen gjorde lite ont. Men nu har han kommit ifatt 4 veckor senare och lever livet:D

Jag har nu hittat en annan hingst, en New forest på ca 137cm som ska agera pappa.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 892
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 015
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Fick i måndags ett fint stoföl efter en förstföderska. Tidsmässigt var hon färdig (332 dygn) men hon är liten, ca 98 cm, och har...
Svar
1
· Visningar
911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka