Storlek på dominus

gismo

Trådstartare
Hej!
Jag har en undran om storlek på dominus sadlar. Jag har en dominus dressyr, och har förlagt mina papper på den. Men på den står det:
W165N och längre ner står det 30.
Jag vet ju att det är en 16,5 och att bommen är bred, men jag hade för mig att bommen anges i grader hos dominus typ 1,5 osv vad betyder då 30?
Jag vill gärna veta då jag letar hoppsadel i samma storlek eftersom den passar pållen och mig.
En tanke till om alla diskussioner om svängda och raka ryggar, min häst är relativt rak i ryggen men ändå ligger dominus bra på honom, är det konstigt...
MVH/GISMO

Liknande trådar

Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 469
Senast: Bison
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 903
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är...
2
Svar
25
· Visningar
12 338
Senast: ylvalill
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka