Storlek på connemaratvååring (ett o ett halvt egentligen)??

ako

Trådstartare
Jag har ett connemarasto född i juni-08. I dag är hon 134 i mankhöjd o 138 över rumpan - alltså rätt så överbyggd. Vad tror ni med mer erfarenhet av ungponnyer om hennes slutliga storlek? Jag hoppas på större D- ponny...

Tackar på förhand föör svar :)

Sv: Storlek på connemaratvååring (ett o ett halvt egentligen)??

Putt, putt... Ingen ponnyuppfödare här?

Jag är ingen expert, min connemara var vid två-års ålder lite högre bak, men nu är hon sju år och har växt till sig.
Kommer inte ihåg hur hög hon var vid två års ålder, men nu är hon ca 140-145cm.
Det kan hända en hel del med din häst när hon bara är två nu.
Förstår att du är nyfiken och undar hur hon ska bli. :laugh:

Hur höga är hennes föräldrar?
Vad är det för stam på henne?
Har du ingen bild på henne?

Roisin två år

7 år

Kram, Maya

Senast ändrad:

ingen ponnyuppfödare men har haft två ungponnys från 2-års ålder.
POnny ett växte ingenting mellan 2 och 4.
Ponny två en svensk ridponny e Gerswin var 134 fram och 136 bak som 2-åring. Är idag ett halvår senare 141 jämnt. Blir nog 144.

Tippar på att din blir l143-145

Tackar båda två för svar :)! Jag lyckas inte lägga ut bilder på Buke - har inte satt mig in i hur photbucket funkar o det funkar ju inte att lägga ut bilder från datorn. Holmtebo Urchin (finns bilder på henne på Holmtebo.com, om du vill kika :)), som hon heter, är e. Hagens D´Arcy (137 cm) u: Hagens Ultra (151 cm) ue: Fredriksminde Hazy Chance ( vet inte hur stor, men större D tror jag), och ganska rejäl i modelen, grövre än din var som 2- åring, Maya.

Jag har köpt henne som kombinerad sällskaspshäst och utbildningsprojekt - hade tänkt försöka mig på treårstest, kval bed och ungponnytävlingar (med championat i dressyr som mål), ev ta ett föl på henne och sedan sälja henne som välutbildad 6-7- åring till någon duktig ponnyryttare (fast sambon tror bara vi kommer att låna ut henne- jag är inte så bra på attt sälja hästar ;)).

Vad fin din ponny är Maya! Vad gör du med henne? Hoppar? Dressyrar? Allt möjligt?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 553
Senast: Bison
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
6 075
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 064
Senast: Kiwifrukt
·
Hundavel & Ras Nybliven bukefalist här! Ber om ursäkt ifall trådar av detta slag inte uppskattas men jag hittade ingen liknande. Jag tänkte be er...
2
Svar
37
· Visningar
4 231
Senast: Eira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka