Storlek på biabädd

Vildvittra_

Trådstartare
Ja nu ska vi flytta till en mindre lägenhet och då ryms inte hundens 2-sits soffa längre så vi hade tänkt köpa en bia bädd till honom. Frågan är den hur stor vi ska ha? Hunden är en goldenblandning 60cm hög och ca 30kg tung. 70x85cm blir det för litet tror ni?

Sv: Storlek på biabädd

för litet tror jag!

Mina hundar har biabäddar båda två.

Den stora (50 cm och 25 kg) har en bädd på typ 100x?. tänk på att kantena tar upp en 5 cm på varje sida.

Det är inte för litet. Jag har en i den storleken till min jämte (65 cm hög, 32 kg) och han delar den med petiten (25-30 cm hög, 15 kg), ibland ligger taxen också där, men då är där trångt. När jag köpte min så rekommenderade de i hundbutiken att man inte skulle ha för stor, de trivs ofta bättre i dem om de är lite mindre.

Jag tror att det blir alldeles lagom.

Jag har biabäddar till min hund, men flera st då vi är regelbundet på olika ställen. Han är 67 cm hög, knappt 50 kg - och han ligger faktiskt mer i den mindre (85x70) än i den stora (100x80?). När han kurar ihop sig i den stora ser det ut som om han har halva över i princip..

Jag skulle vara snäll med min Schäferhane, han är ca 64 hög och väger 37-38kg. Så jag slog till och köpte en 100x120 cm biabädd och kan konstatera att han lätt skulle fått plats i en som varit betydligt mindre.
Ofta ligger han så att han bara tar upp halva bädden, men det blir ju bra om jag skaffar en hund till. Då ryms ju båda i en!
Så förliten tror jag inte den blir, beror ju på hur mycket man vill att dom ska kunna sträcka ut sig. Men skönt tror jag han kommer att ligga.

Vi har en bia bädd nr. 6 (80*100) till vår schäfer! Är perfekt storlek till henne.
Hunden älskar sin bia... Ligger alltid i den när hon är inne! :)

Tror det räcker. Vi har en 80*100 den får både springer spaniel, 57 cm, 27 kg och cocker spaniel, 37 cm, 10 kg plats utmärkt samtidigt.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 655
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 214
Senast: JennyLz
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 993
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka