Storlek Hblunghäst

Rocky

Trådstartare
Hur stora är era 3-åringar. Vår är bara 155ca. E:168 och U: 167
Ni med erfarenhet tror ni han växer mycket till? Är född juni -12.
 
Min 3 åring är 165 nu. Jag tror han slutar runt 168. Hur är din uppstallad? Kastrerad? Min växte mycket efter att han kastrerades och stallades upp. Gått på lösdrift innan. Verkar vara väldigt olika hur mycket och när de växer men med tanke på sina föräldrar (kan ju dock se annorlunda ut bakom?) så borde din bli större även om den kanske inte blir lika stor som sina föräldrar.
 
Hur stora är era 3-åringar. Vår är bara 155ca. E:168 och U: 167
Ni med erfarenhet tror ni han växer mycket till? Är född juni -12.
Jag tänker mig att den blir högst 160 i manke. Ibland blir de inte så lika sina föräldrar i storlek som man tänkt sig. Jag har själv en femåring som är 162, hennes föräldrar var 175 och 172.
 
När min 3-åring gick 3-årstestet var hon 156 cm. Idag (när hon är 7 år) är hon 160 cm. Kan tilläggas att både mamman och pappan är 158-160 cm :)
 
Min 7-åring var 163 på 3-årstest och 167 som 6-åring (inte mätt däremellan). Min snart 2-åring är 159, tippar att han blir som storebror eller någon cm till.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Fick i måndags ett fint stoföl efter en förstföderska. Tidsmässigt var hon färdig (332 dygn) men hon är liten, ca 98 cm, och har...
Svar
1
· Visningar
898
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 659
Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
1 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp