Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

GotAsecret

Trådstartare
Nu ikväll märkte jag något väldigt konstigt - allt kändes så STORT!

Pastahjulen vi åt till middag var stora som traktordäck!
Té-filtret var enormt så att jag undrade hur det skulle kunna få plats i glaset
Bordet (modell högre barbord) kändes högre än någonsin!

Framme på bordet har jag en av mina astma-inhalatorer, också den ter sig helt enorm (alá rymdraket...typ)

Och så lamictalen (medicinen jag tar för min epilepsi) som jag tror är boven i dramat.
Jag skulle fylla på karusellen med mediciner, och undrade helt seriöst även där hur jag skulle få plats med all medicin när lamictal-tabletterna var så stora?

Inga problem nu heller naturligtvis, lamictalen är fortfarande "bara" 100mg/st och karusellen har rymt både fler och större piller än så...

Men KÄNSLAN, KÄNSLAN! Helkonstig, märklig.

Nu har jag ju då en kvalificerad gissning att det är just Lamictalen (eller snarare bristen på den) som är boven i dramat här.
Sedan en vecka tillbaka har jag varit i princip utan på grund av slarv med recept.
Jag hittade 4 st som jag "fördelade" för att inte bli alldeles utan, 4st är annars en dagsdos för mig ;)

Hjärnan spelar mig ett spratt helt enkelt.

Så, finns det någon förklaring till varför allt plötsligt kändes så stort? Vad kan det vara i hjärnan som "ställer till det" så här? :D

Jag hade naturligtvis kontaktat sjukvården om jag varit det minsta orolig men nu är jag mest fascinerad över känslan :rofl:

(om inlägget nu är svamligt så beror det på ovan nämda medicinska orsak!)
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Biverkningar kan ju te sig på alla möjliga sätt, så om du minskat från 4st till 1st så kan nog det absolut vara orsaken.
Om du inte däremellan blivit bortförd av utomjordningar och faktiskt krympt lite grann :idea:
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Har också fått biverkningar av att minska den medicinen (har samma dos som dig) men inte att något blev stort. Jag blev seg i skallen istället.

Varför jag minskade var för att jag inte orkade ta mig till apoteket så körde halva dosen i några dagar tills jag tog mig dit när sista pillret var slut :crazy:
Åt så i 3 dagar men var som sagt väldigt seg. Det gick i slowmotion i huvudet.
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Jo det där med slowmotion känner jag igen, och så liksom ilar/isar/bränner det i skallen, talet blir sluddrigt och man blir allmänt "Knas" men just detta var nytt så det tänkte jag att jag måste dela med mig av! :D

Kombination medicinbrist och stress/full rulle är kanske ingen höjdare men jag hoppas på fler spännande teorier, som är långt mycket mer intressanta än de mest logiska/troliga :D

Återstår att se om jag krympt ännu mer tills imorgon, någon som minns "botet" för teskedsgumman?
Jag tänker att jag kanske kunde ta till det om det nu är så att jag fortfarande är "liten" imorgon :D
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Så där fick jag när jag var liten och hade feber. Det är nån retning på hjärnan fick jag höra då.
Låter skitobehagligt, hoppas verkligen du känner dig bättre snart!
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Mina biverkningar på lamotriginen, samma som din, är just att jag får epanfall om jag slarvar. Den senaste tiden har det varit rätt tydligt. Annars så märkte jag tidigare av det efter ett dygn eller så när jag var ARG för allt och inget, fräste och kokade utan någon synbar anledning.:o Jag är inte den arga typen i vanliga fall! :o

Men storhetsvansinne har jag aldrig råkat ut för alls faktiskt. :p
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Så där fick jag när jag var liten och hade feber. Det är nån retning på hjärnan fick jag höra då.
Låter skitobehagligt, hoppas verkligen du känner dig bättre snart!


Samma här! minns mycket väl den otäcka känslan, och mardrömmarna där tex fingrar och tår växte sig enorma :crazy:
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Det låter som om det är din visuella perception som påverkas :)
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Så där fick jag när jag var liten och hade feber. Det är nån retning på hjärnan fick jag höra då.
Låter skitobehagligt, hoppas verkligen du känner dig bättre snart!
Det blir nog bra inom ett par dagar :)

Mina biverkningar på lamotriginen, samma som din, är just att jag får epanfall om jag slarvar. Den senaste tiden har det varit rätt tydligt. Annars så märkte jag tidigare av det efter ett dygn eller så när jag var ARG för allt och inget, fräste och kokade utan någon synbar anledning.:o Jag är inte den arga typen i vanliga fall! :o

Men storhetsvansinne har jag aldrig råkat ut för alls faktiskt. :p
Ja usch ja! Ilskan! Är förvånad att jag inte har gått i taket :p

Samma här! minns mycket väl den otäcka känslan, och mardrömmarna där tex fingrar och tår växte sig enorma :crazy:
Å tyfusan! :o
Det låter som om det är din visuella perception som påverkas :)

Min vad? :o

Vet ni...sambon berättade att han vaknat av att jag satte mig upp i sängen och sa "Göta Petter! Ett stolsben!" :rofl::rofl:
Sedan hade jag undrat vad fasen han skra
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Så där fick jag när jag var liten och hade feber. Det är nån retning på hjärnan fick jag höra då.
Låter skitobehagligt, hoppas verkligen du känner dig bättre snart!
Det blir nog bra inom ett par dagar :)

Mina biverkningar på lamotriginen, samma som din, är just att jag får epanfall om jag slarvar. Den senaste tiden har det varit rätt tydligt. Annars så märkte jag tidigare av det efter ett dygn eller så när jag var ARG för allt och inget, fräste och kokade utan någon synbar anledning.Jag är inte den arga typen i vanliga fall!

Men storhetsvansinne har jag aldrig råkat ut för alls faktiskt. :p
Ja usch ja! Ilskan! Är förvånad att jag inte har gått i taket :p

Samma här! minns mycket väl den otäcka känslan, och mardrömmarna där tex fingrar och tår växte sig enorma :crazy:
Å tyfusan! :o
Det låter som om det är din visuella perception som påverkas :)

Min vad? :o

Vet ni...sambon berättade att han vaknat av att jag satte mig upp i sängen och sa "Göta Petter! Ett stolsben!" :rofl::rofl:
Sedan hade jag undrat vad fasen han skrattade åt innan jag somnade om...så något säger mig att det kommer bli en hit :rofl:

Kuuul! :D
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)


Du undrade ju vad i hjärnan som påverkats :D

Perception är på ett ungefär det vi uppfattar att vi ser. Alltså den kognitiva funktion i hjärnan som tolkar och läser av det som ögonen ser.
Dina ögon ser normalstora saker, det är ju troligen inte synen som det är fel på. Men din visuella (alltså som har med synen att göra) perception tolkar det som ögonen ser lite felaktigt och får dig att tro att saker är väldigt stora.
 
Senast ändrad:
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Så där fick jag när jag var liten och hade feber. Det är nån retning på hjärnan fick jag höra då.
Låter skitobehagligt, hoppas verkligen du känner dig bättre snart!

Se där, svaret på något jag inte visste att jag gått och undrat över i hele mitt liv! Jag upplevde också detta när jag var liten och låg nerbäddad med feber. Täcket var ENORMT tjockt och jag såg en ENORMT elefantfot framför mig...
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Jo det där med slowmotion känner jag igen, och så liksom ilar/isar/bränner det i skallen, talet blir sluddrigt och man blir allmänt "Knas" men just detta var nytt så det tänkte jag att jag måste dela med mig av! :D

Kombination medicinbrist och stress/full rulle är kanske ingen höjdare men jag hoppas på fler spännande teorier, som är långt mycket mer intressanta än de mest logiska/troliga :D

Återstår att se om jag krympt ännu mer tills imorgon, någon som minns "botet" för teskedsgumman?
Jag tänker att jag kanske kunde ta till det om det nu är så att jag fortfarande är "liten" imorgon :D

Ja, ibland är det roligare att tänka bortom det logiska :D

Det med talet känner jag igen. Går ju inte prata ordentligt!
Men denna gången ska jag orka ta mig till apoteket. Nu tar pillerna slut på fredag och det är lika bra att jag hämtar ut det dubbla på en gång så slipper jag springa där hela tiden.
Det är tidskrävande och jag har ingen ork till det. Räcker jag måste stoppa i mig pillerna varje dag. Dom smakar skit! Men det kanske inte du tycker?
Jag har dom äckliga med svartvinbärssmak som är munsönderfallande. Blörk!
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Blir det inte bättre snart får du leta reda på Tjillevippen-spiken! Leta under sängen, gärna i närheten av ett litet råtthål.. :idea:
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Men tjillevippen-spiken blir man ju ännu mindre av?! :p
Iingen större (!!) förändring idag men det är ändå rätt roligt! :D
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Tyfusan! Skulle aldrig klara piller jag inte kan "kasta" ner typ...får panik om jag känner medicinsmak i munnen :o
Tycker definitivt du ska hämta medicinen så fort som möjligt :o
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Men vad har du för sort då som bara är att svälja ner?!

Mina är fyrkantiga och med andra ord omöjliga att svälja utan att dom fastnar i halsen och då hinner den äckliga smaken göra så jag får kväljningar :crazy:
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Haha, jag tänkte att det funkade åt båda hållen, men det var ju ett tag sen jag läste boken.. ;):angel:
 
Sv: Storhetsvansinne! (eller: Göta Petter!)

Ja det gör det, men då måste man bli pyssling först, sedan återgår man till samma storlek, vilket ju inte hjälper mig om jag nu krympt :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp