Storhäst?

IorAndSigge

Trådstartare
Hej!

Nu i sommar har jag en sommarhäst som är en liten storhäst.
Och vi har tänkt på att köpa ponny/häst nu
Tycker ni att man ska börja ha ponny som första häst? Eller kan man köpa en liten stor?
Tacksam för svar!

Beror på...
Om du är låång eller tung så är det bättre med storhäst.
Om du tänkt ha hästen länge eller kanske växer mycket så finns risken att du blir för stor på en ponny.
Det är dock ett väldigt inviduellt beslut.
T.ex. Jag är hyfsat lång och hyfsat smal, passar på d-ponnys men jag sökte en häst på minst 160 eftersom jag trivs bättre på den höjden:)
Vet andra som varit både längre och tyngre som valt att köpa ponny för de trivs bättre på det.
Ta en häst som du ser och känner dig bra på och om du växer mycket nu, ta en lite större häst då så växer du inte ur den.
Men det viktigaste är att hitta en häst du trivs på, kan ju vara svårt ibland;)
Lycka till i hästletandet!:)

Beror på...
Om du är låång eller tung så är det bättre med storhäst.
Om du tänkt ha hästen länge eller kanske växer mycket så finns risken att du blir för stor på en ponny.
Det är dock ett väldigt inviduellt beslut.
T.ex. Jag är hyfsat lång och hyfsat smal, passar på d-ponnys men jag sökte en häst på minst 160 eftersom jag trivs bättre på den höjden:)
Vet andra som varit både längre och tyngre som valt att köpa ponny för de trivs bättre på det.
Ta en häst som du ser och känner dig bra på och om du växer mycket nu, ta en lite större häst då så växer du inte ur den.
Men det viktigaste är att hitta en häst du trivs på, kan ju vara svårt ibland;)
Lycka till i hästletandet!:)
Tack så jätte mycket för svaret! Vi får ju titta lite nu också:D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
934
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 533
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 184
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 250
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka