Stora wäsby´s internationella fälttävlan

Sv: Stora wäsby´s internationella fälttävlan

Super. Tak!

PS: Jeg tror at der er fejl i prop. Dressurprogram i prop til 1* er markeret som FEI 2009 2*A. Skal det ikke være 1*?

Tack för info´n, har mailat ansvariga i sekreteriatet för besked.

Dom håller nu på att ändra det så att det ska bli rätt att CIC* rider det *Stjärniga programmet.

Tak.. men husk at specificere om det er 1* program A eller B :grin:

Betti:
Trodde att du förstod bättre :angel: men jag får väl meddela att jag var lite kvick på tangenterna självklart ska det vara CCI*.

Loula:
Det kommer att framgå på propositionen men då FEI rekommenderar A programmen ojämna år, så kommer det troligen vara A men det märker vi när vi ser den uppdaterade propositionen.

Nu är proppen uppdaterad och som jag misstänkte så är det FEI 2009 1* A som är rätt program.

Täby galopp skall ju lägga ner sin bana läste jag på galopp eftersom underlaget är under all kritik...

Det skall tydligen bli bostäder där!

Innebär det att Stora Wäsby kommer flytta sina internationella tävlingar kommande år till en annan tävlingsplats eller kommer tävlingen helt att läggas ner?

men, men hallå de ska väl inte lägga ner banan imorgon :angel:
det måste ju utredas var den nya anläggningen ska placeras, sedan ska det planläggas och fastställas mm det kommer att ta några (många?) år innan något nytt står klart, så fälttävlan kan nog fortsätta där ett bra tag till :p

Det kommer säkert ta mååånga år till innan något är klart med täby. Iofs har snacket gått om nedläggning och flytt i de snart 20år som jag haft galoppkontakter så det kanske börjar närma sig!

Stora Wäsby har blivit tvingade att ställa in tävlingen i sept. På måndag påbörjas ett större arbete med att byta ut underlaget på en av galoppbanorna och det arbetet kommer att hålla på i fler veckor vilket gör att vi inte får ha vår planerade internationella tävling där.
Vi har ingen möjlighet att hitta en annan bana med så kort varsel så tyvärr finns det inget annat alternativ för oss än att ställa in.
Med tanke på det som drabbat oss nu med denna tävling och alla andra förändringar som sker inom Täby Galopp så har vi valt att inte fortsätta vårt samarbete med dom och kommer därför inte att ha fler tävlingar på Täby Galopp.
Vi vill fortsätta med att arrangera tävlingar inom fälttävlan så förhoppningsvis återkommer vi med våra tävlingar men på en annan plats i Stockholm 2010.

Hälsn Nettan Svennerstål

men, men hallå de ska väl inte lägga ner banan imorgon :angel:

Eh jo

det måste ju utredas var den nya anläggningen ska placeras, sedan ska det planläggas och fastställas mm det kommer att ta några (många?) år innan något nytt står klart, så fälttävlan kan nog fortsätta där ett bra tag till :p

Eh nä

;)

Trist som attan :(

*kl*

Jag har inte varit på Runsten men det ser ju väldigt fint ut, finns det möjlighet i framtiden för dom att ha en internationell tävling ?

Bad news :(

Lykke til med at finde en alternativ plads for 2010

Ni andra som funderar på OM det är sant (ni vet "nya nick") så har jag fått bekräftat att det tyvärr är sant. :crazy:

Absolut borde Runsten kunna funka, låter jättebra, men naturligtvis inte i år :cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Usch jag känner mig väldigt upprörd över sättet SBK/UG lydnad (utvecklignsgruppen för lydnad) hanterar arbetat med de nya...
Svar
11
· Visningar
1 275
Senast: Kattla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Stora Wäsby Fältrittklubb har tvingats ställa in höstens internationella fälttävlan på Täby Galopp i Stockholm. Underlaget på...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Topolino
·
Fälttävlan Usch vad tråkigt :cry: saxat från ridsports hemsida "Ingen mer fälttävlan i Valla Publiken kommer, men betalar inte. Det gör...
Svar
13
· Visningar
1 796
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka