Shaggy
Trådstartare
För ett par tre år sedan köpte jag ett regntäcke till en av min av hästar då hennes hade börjat läcka. När jag efter en tid skulle testa det var det i största laget men gick att få till så det satt ok (använder sällan ofodrade regntäcken). Det fanns dock ett men, svanslappen. Eftersom det verkligen spöregnade släppte jag ut henne och insåg direkt problemet. Hon kunde inte lyfta svansen när hon kissade (hästen kissar inte inne). Det var bara att åka hem med ett inkissat täcke och sprätta bort svanslappen. Jag tänkte att problemet uppstått för att täcket var såpass stort och släppte saken.
Häromdagen passade jag så in ett täcke jag i våras köpte på rea till min andra häst. När jag kom till bensnörena insåg jag att även det hade den där gigantiska svanslappen (olika märken på täckena). Det här var väldigt bra i storleken men hade det suttit på stoet så hade probemet varit detsamma som med det lite för stora täcket. Hon had einte kunant lyfta svansen då hon kissar.
Jag är en dålig konsument och köper mycket sällan täcken men minns inte att jag såg sådana här svanslappar för några år sedan. Har de blivit vanligare/standard och varför?
Häromdagen passade jag så in ett täcke jag i våras köpte på rea till min andra häst. När jag kom till bensnörena insåg jag att även det hade den där gigantiska svanslappen (olika märken på täckena). Det här var väldigt bra i storleken men hade det suttit på stoet så hade probemet varit detsamma som med det lite för stora täcket. Hon had einte kunant lyfta svansen då hon kissar.
Jag är en dålig konsument och köper mycket sällan täcken men minns inte att jag såg sådana här svanslappar för några år sedan. Har de blivit vanligare/standard och varför?