Sv: stora Ponnytravar tråden!
Jag kör också ponnytrav! Tränar och tävlar mitt första russ Polenta
En gammal russmärr, 14 pannor gammal men ibland kan man tro att hon är 2
Jag har lite olika upplägg gällande henne, hon är lite halvt less på vagnen och har inte presterat, nu har jag tagit bort all träning för vagn och gör andra saker med henne i stället, rider intervaller, markarbete, löshoppar, rider i skogen, i paddock osv. Allt för att hon ska tycka att träningen är rolig.
Kan säga att på vintern kör vi långt och länge, har enbart kört henne i vinter men nästa hade jag tänkt rida henne rätt mkt med, långt och länge fortfarande. Senare framåt vårkanten blev det lite snabbjobb och i sista snabbjobbet var det något som inte stämde, så därefter ändrade jag träningsupplägget samt lite i foderstaten med. Vilket jag tror har gett resultat.
Hon har haft en del problem med, aktionsproblem, varit ofräsch. Ryggproblem som även orsakat ledproblem, men nu verkar allting vara på väg åt rätt håll som det känns nu iaf!
Vi har gjort en start i år vilket hons skötte på ett utmärkt sätt - hon travade jättebra och tog verkligen i!
Mina mål med Polenta är att hon ska trava bra och få tillbaka glädjen för vagnen igen