Stora hundar = vilken bil?

Lupin

Trådstartare
Ni som har stora hundar, vilken bil har ni? Med stora hundar menar jag typ grandis och liknande.

Vi har en treårig grandishane och har börjat fundera på en till nästa sommar. Vi är på väg att skaffa större bil i vilket fall som helst, eftersom jag har två barn och han har tre, varannan vecka har vi alla fem samtidigt och min gamla audi A4 är för liten för oss alla samtidigt. Grandisen får iofs plats i bagageutrymmet, men bilen är helt klart för liten numera. :)

Sv: Stora hundar = vilken bil?

Volvo V70 har vi och vi har en Njuffe. Får inte plats med bur till honom där dock. Men man kan ha lastgaller och mellanvägg.

Med två små barn à la bilstolar och en liten hund också är det visserligen trångt men vi vill inte skaffa buss :crazy:

Har visserligen inte riktigt så rejäl hund men han räknas som stor ändå tycker jag;)
Vi har en Am.Akita som är ca 67-68 cm hög och väger 45-50 kg, vi har en Passat 2006.
Tyvärr börjar höjden bli ett ordentligt problem på nya bilar så hur vi skall göra nästa gång vi skall byta bil vill jag inte tänka på. I en SUV får du höjden men mindre golvyta och vi har två hundar så vi behöver ju även ytan...knepigt...

Vi har en DDB på dryga 50kg. Han åker i vår Peugeot 308 halvkombi, helt perfekt faktiskt. Vi vill inte ha ngn jättebil med tanke på ekonomin o miljön.
Har ett godkänt lastgaller.

Dodge van- fyller helt klart miljöaspekterna också med mycket bra värden.

Åker bekvämt. Kan övernatta i den. Halva delen inredd för Grand Danois - två burar med plats för 2 hundar i varje bur och ändå utrymme för oss att sova i "mittdelen".

Har två halvvuxna Cane corso (vuxenvikt 45 kg och höjd 55 cirkus). Kör corolla halvcombi nu.
Jag dreglar över Caddy maxi life femsitsig.

Har en GD-hane och vi har en Chevrolet Tahoe till honom för längre resor. Det är gott om utrymme i skuffen (måtten är cirka 120 x 100 x 100 cm), men det är en hög höjd att hoppa i och ur.

Vi har en Yukon xl (suburban), stor hund, stor familj - stor bil:)

Tycker annars det beror på om man vill ha hunden i bur eller bara liggandes i bagaget, bilen behöver ju inte va lika stor om man inte behöver ha bur.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
692
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 519
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
547
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?