Stora Howrsetråden - FYRA

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Oj, redan tråd nummer 4, jösses vad alla skriver :D

Misstänker att det jag skrev i andra tråden kommer försvinna så skriver om här:

Åh nej, nu har även jag kommit till det fasansfulla enhörningsmålet. Vågar jag fråga hur mycket enhörningar säljs nuförtiden?
De andra målen jag har är att nå en till karma poäng och sponsra en till spelare.... suck
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag har också värdelösa mål...

Sälj en häst för åtminstone 1 pass (säkert... folk är sjukt snåla, det är ju värsta inflationen på Howrse just nu)

Nå 6 karmapoäng (Jag har fyra, kul :crazy:)

Äg en häst som är äldre än 30 (och som inte är en gudomlig eller speciell häst) (Jag tänker inte köpa en svindyr gammal häst bara för att nå ett mål, och jag vill inte betala massa pengar för att åldra min 21-åring heller...)

Det suger med kassa mål.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

men sälj en häst för 1 pass och 500 till någon kompis (jag ställer gärna upp) och sedan köper du en häst tillbaka för samma pris :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Frågar igen:

Hur många mål finns det och vad händer när alla är uppnådda? Dör typ spelet ut då och man har bara sig själv och sina hästar att pyssla med? Blir väl kanske lite tråkigt då?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Tänkte testa att spela igen. Jag lär visserligen inte spela så länge, men några dagar eller vad det nu kan bli i alla fall. Jag har lätt för att tröttna... :D

Nån som vill vara min sponsor? (Jag antar att det är någon bonus man får då? Så att jag inte ger nåt dåligt förslag här... :p)

På svenska Howrse förresten.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

*kl*

Någon som vill hjälpa mig med ett mål? Jag behöver sälja en häst för typ 10 000. Nån som vill köpa en skithäst av mig så köper jag tillbaka en annan skithäst för lika mycket? :)
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag har varken råd att hjälpa dig eller någon skithäst över annars hade jag ställt upp! :p

Jag ville bara tipsa om att nu idag har startat upp mitt eget stall "Trollskogen" (förstås!) och gärna tar emot andra färskingar som inackorderingar! Har inga krav på färdigheter på hästarna, hyra 15e och lektioner 15e. Jobbar på för att höja standarden!
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Hej här med!

Kl

jag skriver lite bara för att hitta tillbaka till tråden, nu för tiden hinner jag inte vara så mycket här - det är ju ett annat spel som tar lite tid nu ju :o
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Jag har skithäst (mina är kanske FÖR kassa iof:D) att sälja men inga 10000 att köpa för:p men köper du av mig först så kan jag köpa tillbaka om det funkar att göra åt det hållet:idea:

*kl*
Jag är ju helt grön i spelet.. mest gör saker utan att riktigt veta vad som är bra och vad som är bättre, men en sak jag verkligen inte blir klok på är fodringen, hur vet man vad hästen behöver äta?:confused: Vad betyder siffran efter / i scrollistan för ex hö?
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Siffran bredvid scroll-listan, (t.ex 0.5/6) betyder att hästen fått i sig 0.5kg av dagsransonen på 6kg, så du bör då ge ytterligare 5.5. Den får ju i sig grovfoder när du ställer den i hagen också så har du inte matat innan så är det de siffrorna som dyker upp. I själva scroll-listan så väljer du sen hur stor ranson du ska ge.

Så länge du håller dig runt dagsransonen får hästen vad den behöver. Blir den för mager/fet får du en varning att det är dags att banta/göda.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Fast även om det står typ 0/6 så kan jag ibland inte ge mer än 5kg för man bara får ge 10kg om dagen, det trots att hästen är för mager:confused:
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Det är det totala antalet kg foder, alltså både foder plus spannmål. Så i ditt exempel har du matat spannmål i över 5kg därav kan du inte mata mer än 5 kg foder. Men för att gå runt denna regel kan du låta hästen gå i hagen. Ifall din häst är för mager brukar jag maxa antalet kg foder och sedan tid i hagen. Då är hästen rejält underviktig.

Den rekommenderade vikten för hästar på minst 3 år är deras höjd X 3.13.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Frågar igen:

Hur många mål finns det och vad händer när alla är uppnådda? Dör typ spelet ut då och man har bara sig själv och sina hästar att pyssla med? Blir väl kanske lite tråkigt då?

Det finns 90 mål och när de är slut så är man sysslolös ;) Inte helt fel iofs, för då kan man satsa lite mer på sin avel och GP istället för att ägna sig åt målen.
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Men man får ingen speciell belöning när alla är klara eller så? Har bara enhörningsmålet kvar och funderar på att skita i det..
 
Sv: Stora Howrsetråden - FYRA

Nej, ingen belöning när allt är klart. Det står bara att det kan komma nya mål så småningom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha tag på pannlampa för omkring 500 kr. Den skall användas i skogen utanför stigar. Gärna brett och långt.
Svar
6
· Visningar
299
Tjatter De som slår vägkanterna klippte bort en bit av kossornas vinterhage. Vet inte om chauffören såg det eller inte, hen har då inte hört...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Breaktown
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: IngelaH
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp