Stor vs liten hage

pannis

Trådstartare
Hur stor skillnad gör det konditionsmässigt på en häst om den har en stor hage med mycket backar eller en liten, plan hage?
Hästen jag rider har haft vila under vintern, men gått i en stor kuperad hage och jag tycker inte det märks så mycket på henne att hon vilat. Kan det vara delvis pga hagen?

Sv: Stor vs liten hage

Det säger ju sig självt att en kuperad stor hage ger mer kondition. Men såklart beror det ju på hur mycket hästen rör sig också.
Vi har stora kuperade skogshagar och min pensionerade ponny håller sig hur fin som helst fast han inte rids något.

Sv: Stor vs liten hage

tror inte det gör så stor skillnad...såvida man rider regelbundet.

min häst gick i en stor hage (sommarbetshage) under en lång period vintertid.
nu går han i en liten hage. Han har mkt bättre kondis nu.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar