Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar inte att folk går på det och köper dom där tvåhjuliga skottkärrorna som dels är superdyra och dels oerhört svåra att manöverera. Det går tex INTE att svänga lätt och smidigt med dom och de är jättesvåra att tömma i jämförelse med de vanliga bondeskottkärrorna från Ekeby.
Jag har jobbat med bägge varianterna och kan inte begripa att många hästmänniskor vill ha de tvåhjulade sakerna.
Ekeby skottkärrorna är dom bästa! Stadiga, håller oerhört länge och himla stabila. Vi har en 90 liters och en 100 liters.
Min har också räddat mig, då jag kunnat mocka även med hand i gips!Just att man kan flytta den med en hand uppskattar jag.
Jag tror jag beställde min från Bole.
Och jag fattar inte att inte ALLA har kärror med 2 hjul. Jag ser bara fördelar, nästan. Man kan dra den med en hand, den välter inte, får plats med med skit.
Enda nackdelen är väl om man har en dygnhög så man måste köra ut kärran på en bräda, men den varianten är väl snart utdöd?
Min har också räddat mig, då jag kunnat mocka även med hand i gips!
Jag håller nog inte med dig, inte efter mina erfarenheter i alla fall.
Nummer 1: livstiden är längre på två-hjuliga, om inte annat behöver man skruva tillbaka betydligt mindre muttrar
.
Vaddå i princip alla som har en riktig gård har väl en gödselstack. Jag skulle aldrig köpa en hästgård som inte åtminstone har platta.
Inget går upp mot den här:
http://www.jaba.se/popup/tillbehor/karra/karra2.htm
Ganska dyr, men man kan mocka många boxar och ändå köra
den full med en hand.