Stor seminarie av SS

Novelette

Trådstartare
Hej!
Tänkte bara höra om det var nån som var på det där seminariet som Sara S drog ihop nere i Skåne med flera olika hästmänniskor (advokat, hästmassör osv).

Pratade med henne om det när jag var på en kurs för henne, det var väldigt populärt tydligen. Såg den där videon på Hastfynd.com och tyckte det verkade intressant.

Nån som har varit där och har lust att berätta om det?? :d
(jag vet inte om tråden hamnat rätt men Sara lär ju ut klassisk dressyr rider bl a för Bent så jag tänkte att jag lägger den här)

Sv: Stor seminarie av SS

Ja, jag var där. De olika deltagarna hade ca en timme till sitt förfogande. Ämnena var sadeltillpassning, betsling, klickerträning och NH med Ellen Ofstad. Trickträning med Rebecka Östh, LRF och lagen samt nya bestämmelser om hästhållning. Hästmassage med Marie Westman, dressyr trots funktionshinder med Thina Alsterfelt samt Sara som berättade och visade kring islandshästars olika förutsättningar fysiologisk och töltträning. Men detta var väl ungefär det som stod i hästfynd. Jag tyckte att de flesta gjorde bra framföranden och själv fick jag medverka i trickträningen med Rebecka - det var kul så jag har fortsatt att träna enligt hennes upplägg.

Det stod ju även att dem planerade flera sådana här tillställningar, är det ngn som vet ngt om det?

Det ska vara en liten info kväll i Kristianstad nästa vecka med just Sara Silfverberg.
Hon presenterar sin filosofi och sitt träningsupplägg typ. :idea:

Ska bli intressant att se hur hon är. :)

I referatet Sara skrev i tidningen islandshästen så skulle det bli ett liknande nästa år. vet inte om hon menade om ett år eller nån gång efter årsskiftet.

Seminariet kommer att vara den 9-10 Juli år 2005.

Mvh/Marie

:banana: :banana: :banana:

SPARA SPARA PENGAR

Vet nån vad det kostade i år?

Finns det möjlighet att ta med sig häst o få hjälp eller är det "bara" lyssnande publik så att säga...???

Å va roligt!!

Liknande trådar

O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 015
Senast: zolan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar