Stor knöl under magen/ mot skapet

S

SofaijaHhh

Min hingst har skaffat sig en stor knöl under magen/ mot skapet :S!
Är de myggbett eller? Den är stor som en golfboll, har ingen bild just nu men ska föröka knäppa någon. Någon som har varit med om detta eller är de bara ett bett?

Sv: Stor knöl under magen/ mot skapet

Min hingst har skaffat sig en stor knöl under magen/ mot skapet :S!
Är de myggbett eller? Den är stor som en golfboll, har ingen bild just nu men ska föröka knäppa någon. Någon som har varit med om detta eller är de bara ett bett?

Måste sätta till de att den är inte hård och inte mjuk.. lite lagom sådär^^ fast om man säger så..

Sv: Stor knöl under magen/ mot skapet

Är antagligen ett bett. Min har fått det några gånger någonstans mellan navel och juver. Mer långsökt kunde det vara ett bråck, men det behöver vi inte hoppas;) sätt något insektsavvisande och lindrande på, t.ex. 4S salva - bör vara borta inom ett par dagar.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 509
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 050
Senast: fio
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 853
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka