Stor knöl i mitten på magen

H

Helena94

Hej!
Jag har ett 27 årigt fjordsto som fått en stor knöl under magen ungefär i mitten, lite mot den vänstra sidan. Jag är osäker på när hon fick den, men den kan inte ha varit där mer än några veckor, men den kan också ha vuxit fram på några dagar. Hon har inte ont och den kliar inte. Den är inte precis hård men känns inte häller riktigt vätskefylld, möjligtvis som en fettknöl, men jag har inga erfarenheter av sånt här så jag vet inte. Den är ganska stor, ca. 15 cm lång(!) Kan det vara något åldersbaserat kanske? Någon som har förslag? :confused:
Tacksam för svar!

Hon har även hårt och svullet juver, vilket enligt veterinären inte skulle vara någon fara, men då det bara fortsätter svullna och är hårt så funderar jag på om han hade rätt eller ej. (verkar dock inte vara något cancerartat, eller något som kliar eller som hon har ont av.)

ska väl ringa veterinären men kan inte göras förens imorgon...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Klappade min lilla valp och kände något underligt på hans rygg, han har en seg knöl ca 2-3 cm bakom skulderbladen strax bredvid...
Svar
4
· Visningar
6 497
F
Hästvård Idag upptäckte jag att min ponny hade en stor knöl under magen, ungefär mitt på fast lite mer bakåt och åt vänster. Den var större än en...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: flummtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka