Stor islandshäst kan ej tölta?

_moa_

Trådstartare
Jag har hört att en stor islandshäst, kanske runt 150cm i mkh, inte kan tölta!

Har funderat mycket över detta nu, jag vet är konstig men har ja en gång börjat tänka på något måste jag få reda på det, och frågar nu er bukefalister om det är sant?
:confused:

vi hade en turhäst som var 152 cm i mkh och han töltade alldeles utmärkt. Riktigt stora isisar tar det dock längre tid att träna upp bärighet och tempo på.

/Malin

Jag red en väldigt stor islandshäst på Island som hade en alldeles utmärkt tölt. Han var dryga 150 cm.

Och jag har ridit en pålle på Island bandmätt till över 160 cm, hade gått landsmot och den hade inget fel på sin tölt kan jag lova.

jodå, var medryttare på en som var 1,54 och han töltade på.

Ja hon påstod sig ha en islandshäst på 150cm som inte kunde tölta för att han var för stor. :).

Då kanske det är hon som inte kan få fram tölten och väljer att skylla på pållen istället för att erkänna att hon är för kass? läge att begära hjälp, det är ju det tränarna är till för. :devil:

Snusmumrik :banana:

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 568
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
402
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25