Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har hört att en stor islandshäst, kanske runt 150cm i mkh, inte kan tölta!
Har funderat mycket över detta nu, jag vet är konstig men har ja en gång börjat tänka på något måste jag få reda på det, och frågar nu er bukefalister om det är sant?
vi hade en turhäst som var 152 cm i mkh och han töltade alldeles utmärkt. Riktigt stora isisar tar det dock längre tid att träna upp bärighet och tempo på.
Då kanske det är hon som inte kan få fram tölten och väljer att skylla på pållen istället för att erkänna att hon är för kass? läge att begära hjälp, det är ju det tränarna är till för.
Hästmänniskan
Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.