Stoppa en Isabell Werth med ull? Någon?!!

Pilot

Trådstartare
Har en Isabell Werth med Cair system, som är en aningens för rak för min ponny, då jag behöver 17" sätte, så blir den på gränsen till för lång och därför blir problemet en aningens större. Den ligger inte an tillräckligt under sättet, vilket gör att det blir tryck fram till vid manken och under bakvalvet, har paddat upp den under sadeln så att den nu ligger 'bra'.

Nu till frågan, man kan ju stoppa med ull ovanför cair-paddarna, någon som har gjort det? Hur funkar det? Hade man kunnat stoppa bara i under sättet?
Kommer såklart rådfråga med en sadelmakare om sadel kommer ligga bra, men tänkte höra med er bukefalister om det äns är möjligt.
Det står ju på bruksanvisningen att det går att stoppa under framvalvet resp bakvalvet.
Försöker få sadeln såld i nuläget, men kan inte köpa en ny förens jag har pengar för den gamla.

Sv: Stoppa en Isabell Werth med ull? Någon?!!

Har du provar Wintec 500 eller kanske Bates Caprilli eller Maestro.

Det är bättre att ha en sadel som passar än att hålla på o mixtra.

Nej det har jag inte, en av anledningar till att jag kämpar med denna sadeln är just att den passar mig riktigt bra.
Är det samma 'stuk' på dem? Får gärna länka till hemsida där man hade kunnat läsa lite om dem?
Är de med svängd bom? Vilket egentligen är det vi hade behövt. Jag vill ju helst ha en sadel som passar oss båda så optimalt som möjligt.

Men de har svängd bom? ska googla och se vad jag hittar.

nej det låter som en väldigt dålig ide tycker jag... köp en sadel som passar i stället! iw är ju jättelång och rak, att försöka mixtra med den gör nog sadeln sämre ist för bättre...

kolla på lite svängdare sadlar, eller sadlar med rundbossor. tex prestige. bates caprilli kan nog kanske passa också, beroende på vidd.

själv har jag en wintec isabell som är enbart stoppad med ull :-)

nej det låter som en väldigt dålig ide tycker jag... köp en sadel som passar i stället! iw är ju jättelång och rak, att försöka mixtra med den gör nog sadeln sämre ist för bättre...

kolla på lite svängdare sadlar, eller sadlar med rundbossor. tex prestige. bates caprilli kan nog kanske passa också, beroende på vidd.

Så sant så sant.. :(
Hade tänkte ringa sadelutprovare idag och se om vi hade kunnat hitta något som passar.

Liknande trådar

Utrustning Har ingen aning om jag postat detta under rätt tråd................... har en Kieffer Lech Proffi dressyr till mitt sto, som haft...
Svar
10
· Visningar
1 900
Senast: moon
·
  • Låst
Utrustning Jag har precis för en månad sen fått hem en ny häst (jag äger den inte). Han har en Bates - Isabell Werth. När de provade ut sadeln ska...
Svar
9
· Visningar
1 220
Utrustning Jag blev glatt överaskad när jag såg sadeln först, då den verkade ganska stabil. Men sätet var väldigt litet trots att det var en 18"...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 686
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Igår provade jag en wintec isabell på hästen. Den låg som ett smäck! :eek: :eek: :eek: Hästen som den i vanliga fall ligger på är...
Svar
3
· Visningar
1 323
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka